اجرای آینه کاری جدید در دکوراسیون خانه های شیک و امروزی

آینه کاری از گذشته جز هنرهای شاخص معماری ایرانی به شمار می رفته است. به نوعی می توان گفته ایرانی ها در این زمینه در دنیا پیشرو و استاد بوده اند. اجرای آینه کاری نوعی از تزیین ساختمان است که با استفاده از چسباندن قطعات مختلف آینه که می تواند در اشکال مختلف باشد اجرا می گردد.

در زمان های گذشته آینه کاری به عنوان یک تزیین سنتی با تزیین کلاسیک در طراحی داخلی یا معماری به حساب می آمد، اما امروزه ابداعات آینه کارها در هنر و خلاقیت باعث شده است که آینه کاری جدید جای خود را در طراحی داخلی سبک مدرن نیز باز کند.

اجرای آینه کاری جدید در دکوراسیون خانه های شیک و امروزی

اجرای آینه کاری جدید در دکوراسیون خانه های شیک و امروزی

آینه کاری جدید به چه معناست؟

آینه کاری به معنای برش آینه به اشکال مختلف و چیدن اشکال در کنار یکدیگر است. این چیدمان به منظور ایجاد طرح های خاص و متنوع در فضای داخلی خانه ها و اماکن است.

علاوه بر آن  این هنر قدمت دیرینه ای در ایران دارد. با اینکه ایرانیان به نسبت کشور های اروپایی، دیر تر به آینه دست یافتند، اما به سرعت به آن اصالت ایرانی بخشیدند.

سقف کشسان

ابزار هنر آینه کاری جدید چیست؟

ابزار و لوازم لازم برای این هنر شامل چسب، چوب، سریش، گچ، الماس آینه، خط کش، میز مخصوص و قلم برای طراحی اشکال است. شما با استفاده از این ابزارها می توانید به راحتی وارد دنیای هنر زیبای آینه کاری جدید شوید.

رنگ های متنوع در انتخاب آینه کاری جدید

وقتی صحبت از آینه می شود، اغلب افراد آینه های معمولی و سفید که با نقره و یا جیوه تهیه می شوند را تجسم می کنند. اما امروزه شما به راحتی می توانید در هنر آینه کاری جدید از آینه ها با رنگ های متنوعی استفاده کنید.

این رنگ ها شامل دودی، مشکی، آبی ، سبز، مسی، طلایی، عسلی، برنزه و … هستند. البته درجه رنگ آن ها نیز قابل تغییر بوده و به راحتی می توان رنگ دلخواه را انتخاب کرد.

  • آینه کاری مسی

این آینه ها ظاهری لوکس به منزل شما می بخشند و زیبایی محیط را چندین برابر می کنند.

  • آینه کاری مشکی

شاید با شنیدن نام آینه های مشکی بیشتر به آن به چشم یک شوخی نگاه کنید اما در حقیقت این آینه ها در بازار وجود دارند و بسیار هم شیک هستند. آینه کاری مشکی برای خانه هایی که در طراحی داخلی از دو رنگ مشکی و سفید استفاده شده است بسیار گزینه مناسبی محسوب می شود.

  • آینه کاری طلایی

کسانی که عاشق رنگ طلایی هستند دلشان می خواهد در گوشه ای از خانه شان هم که شده این رنگ را داشته باشند. رنگ کردن دیوارها به رنگ طلایی شاید کار چندان عادی و معمولی به نظر نرسد اما آینه کاری طلایی همان کار را برایتان می کند. 

  • آینه کاری برنز

این آینه ها نوع دیگری از آینه کاری هستند که می توانند برای هر نقطه از منزل که مد نظرتان باشد و در هر طرحی اجرا شود.

رنگ های متنوع در انتخاب آینه کاری جدید

رنگ های متنوع در انتخاب آینه کاری جدید

دکوراسیون لاکچری و سلطنتی با تزئینات آینه کاری جدید

نمی توان انکار کرد که آینه کاری جدید جلوه ای لوکس و سلطنتی به فضای خانه می بخشد. از گذشته نیز برای جلوه و نمایش خانه های سلطنتی از آینه کاری استفاده می کردند. برای نمونه خانه های تاریخی کاشان جلوه زیبا و فاخر از شکوه آینه کاری را به نمایش می گذارند.

نه تنها در طراحی داخلی کلاسیک خانه های بزرگ و لوکس ، بلکه این روزها آینه کاری جدید یکی از روش های تزئین در طراحی مدرن خانه های آپارتمانی و کوچکتر نیز به شمار می رود.

در آینه کاری جدید معمولا از قطعات بزرگتر و با خطوط صاف و ساده تر استفاده می شود در حالی که در آینه کاری کلاسیک قطعات کوچکتر و خطوط شکسته بیشتری به کار برده می شود.

اجرای آینه کاری جدید در دکوراسیون نشیمن

یکی از فضاهای خوب برای اجرای آینه کاری ، اجرای آن در اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن معمولا فضایی کوچکتر نسبت به پذیرایی است که می توان با نصب آینه آن را به فضایی بزرگتر و خاص تر تبدیل نمود. آینه کاری جدید اتاق نشیمن دکوراسیون آن فضا را می تواند بهبود ببخشد.

آینه کاری جدید در دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی به عنوان ممتاز ترین فضای داخلی خانه که همواره در معرض نمایش به مهمانان شما است ، طبیعتا نیازمند ویژگی های خاص برای جلوه داشتن می باشد. اجرای آینه کاری در فضای پذیرایی یکی از بهترین روش های طراحی لوکس می باشد. در  طراحی داخلی این پذیرایی که با آینه اجرا شده است همانطور که می بینید سبب شده است که فضای پذیرایی را بزرگتر و بسیار پر جلوه نشان دهد.

آینه کاری جدید در اتاق خواب

آینه کاری یک تزیین خوب برای دیوار پشت تخت خواب می باشد. همانطور که در اجرای آینه کاری این اتاق خواب می بینید ، به صورت قرینه در دو طرف مکان تخت خواب اجرا گردیده است. آینه با تراش لوزی یکی از محبوب ترین طرح های آینه کاری می باشد.

آینه کاری

آینه کاری جدید در دکوراسیون ورودی و راهرو

اولین فضایی که هنگام ورد به خانه به چشم می آید فضای ورودی و یا راهروی ورودی می باشد. این فضا بسیاری از مواقع بدون توجه و یا بی اهمیت باقی گذاشته می شود. در حالی که می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی خانه شما داشته باشد و هر فردی را هنگام ورود به خانه با طرح زیبای خود غافلگیر کند. آینه کاری برای تزئین ورودی خانه می تواند بسیار کاربردی نیز باشد و در ترکیب با دکور جاکفشی و یا جالباسی کنار درب ورودی خانه طراحی شود.

همچنین معمولا راهرو های خانه کوچک باریک می باشند و آینه یک راه حل خوب برای طراحی در این فضاها برای بزرگتر نشان داده آن می باشند.

آینه کاری جدید در فضای تجاری

اجرای آینه کاری در فروشگاه ها مانند بوتیک ها و یا فروشگاه های دکوری و مانند اینها می تواند یک طراحی داخلی خوب در فضای شما برای جلب مشتری باشد. اجرای آینه در این فضاها می تواند فضای فروشگاه شما را به یادماندنی و خاص کند.

اجرای آینه کاری در طراحی سالن آرایش سبب شده است که فضای این آرایشگاه یک فضای لوکس و زیبا را پدید آورد. اگر به دکوراسیون لوکس آرایشگاه ها علاقمند هستید اجرای این سبک از آینه کاری ها بسیار مد شده است.

 

انواع مدل‌های آینه کاری جدید

استفاده از اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی

طرح‌های سه بعدی

طرح‌های سه بعدی

طرح‌های سه بعدی

آینه کاری رنگی

آینه کاری رنگی

آینه کاری رنگی

 

آینه کاری روی ستون

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *