جدیدترین مدل‌های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

جدیدترین مدل‌های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در سال 1403


پارتیشن شیشه‌ای هوشمند با قبلیت تغییر میزان شفافیت سطح خود در مکان‌های مختلفی مانند منازل، دفاتر کاری و … کاربرد دارد. در ادامه با ویژگی‌ها و مدل‌های جدید این نوع پارتیشن آشنا شوید.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند از قابلیت تغییر سطح شفافیت برخوردار هستند. پارتیشن‌های هوشمند به طور گسترده در آپارتمان‌ها، خانه‌ها، مراکز خرید، دفاتر کاری، موزه‌ها، رستوران‌ها و موسسات پزشکی استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها یک فضای خصوصی ایجاد می‌کنند، نویز و اشعه ماورای‌بنفش را جذب می‌نمایند و بسیار بادوام هستند. در ادامه ضمن ارائه اطلاعات مختلف، تصاویری از جدیدترین مدل‌های پارتیشن هوشمند آورده شده است.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند فریم فلزی

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند فریم فلزی مشکی با درب تاشو

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند یک ماده ورق ساختمانی با شفافیت متغیر است که به روش تریپلکس تولید می‌شود. این نوع شیشه شامل سه لایه به صورت دو شیشه بیرونی و یک فیلم داخلی است. شیشه هوشمند فقط با ضربه بسیار قوی می‌تواند بشکند و در صورت شکستن به قطعات غیر تیز و بی خطر تبدیل می‌شود. فیلم شیشه هوشمند در سه نوع تولید می‌شود:

  • اتیلن وینیل استات (EVA)
  • پلی وینیل بوتیرال (PVB)
  • پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU)

در داخل فیلم بلور مایع پلیمری (LCD)، الکتروکرومیک (ECD) یا ذرات معلق (SPD) وجود دارد. وقتی جریان الکتریکی از فیلم کریستال مایع عبور می‌کند، صفحه شیشه‌ای شفاف به نظر می‌رسد؛ زیرا مولکول‌های فیلم در یک راستا قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهند نور از آن‌ها عبور کند.

وقتی هیچ جریانی وجود ندارد، فیلم در حالت خاموش یا حریم خصوصی است. در این حالت مولکول‌های فیلم به طور تصادفی قرار می‌گیرند و مانع از عبور نور می‌شوند.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند با ستون‌های چوبی

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند با ستون‌های چوبی به شکل تنه درخت رد اتاق کنفرانس

انواع و اصول عملکرد پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند بسته به تغییر در روشنایی نور و دما یا در نتیجه تامین برق به طور خودکار عمل می‌کنند. باتوجه‌به این پارامترها، انواع پارتیشن هوشمند به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • فتوکرومیک
  • ترموکرومیک
  • الکتروکرومیک

 

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای ریلی

    پارتیشن هوشمند شیشه‌ای ریلی در تراس
  • پارتیشن شیشه‌ای هوشمند فتوکرومیک

پارتیشن فتوکرومیک درجه شفافیت خود را بسته به افزایش یا کاهش نور تغییر می‌دهد. هر چه نور بیشتر باشد، شیشه تیره‌تر می‌شود و بالعکس.

  • پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در اتاق کنفرانس

    پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در اتاق کنفرانس

    پارتیشن شیشه‌ای هوشمند ترموکرومیک

شیشه هوشمندی که کیفیت خود را با تغییرات دما تغییر می‌دهد، مجهز به فیلمی است که با تنگستن و دی‌اکسید وانادیم تصفیه شده است. هنگامی که این ماده تا دمای 29 درجه سانتیگراد یا بالاتر گرم می‌شود، عناصر شیمیایی شروع به بازتاب اشعه مادون قرمز می‌کنند و لایه میانی پارتیشن شیشه‌ای هوشمند بافتی مات پیدا می‌کند. به لطف چنین تغییراتی، از گرم شدن بیش از حد هوا در محوطه یک آپارتمان، اداره یا مرکز خرید جلوگیری می‌شود. نقطه ضعف شیشه هوشمند ترموکرومیک، انتقال آهسته از حالت شفاف به حالت تیره و بالعکس است.

پارتیشن هوشمند در اتاق کنفرانس

پارتیشن هوشمند در اتاق کنفرانس با میز بزرگ و صندلی‌های سفید

  • پارتیشن شیشه‌ای هوشمند الکتروکرومیک

محبوب‌ترین نوع پارتیشن شیشه‌ای هوشمند، پارتیشن‌های ساخته شده از شیشه هوشمند با اصل کار الکتروکرومیک هستند. به طور پیش‌فرض، شیشه این پارتیشن ظاهری تیره دارد.

به‌محض اعمال برق، شیشه بلافاصله کاملا شفاف می‌شود. این نوع پارتیشن از طریق سنسور، دکمه یا کنترل از راه دور کنترل می‌شود. چنین سازه‌هایی در ساختمان‌های مسکونی و اداری، تجاری و صنعتی برای تقسیم‌بندی فضا نصب می‌شوند.

پارتیشن هوشمند در دفتر کار

پارتیشن هوشمند در دفتر کار با فریم فلزی مشکی

جدیدترین مدل‌های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

پارتیشن‌های هوشمند شیشه‌ای انواع مختلفی دارند. در زیر 4 مدل از جدیدترین مدل‌های این نوع پارتیشن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای مختص اتاق کار

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در اتاق کار با میز چوبی

1. پارتیشن‌های تک‌جداره

سیستم‌های پارتیشن تک‌جداره شامل طیفی از طرح‌های مختلف هستند. گزینه‌های قاب‌دار یا بدون قاب بسته به نیاز شما به محل مورد نظر ظاهری شیک و درجه یک می‌بخشد.

برای این منظور پارتیشن‌های بدون قاب بین پانل‌ها نصب می‌شوند. اگر می‌خواهید دفتر کار یا محل زندگی خود را ساده و درعین‌حال چشم‌نواز نگه دارید، مطمئنا پارتیشن تک‌جداره یک انتخاب ایده‌آل است.

پارتیشن هوشمند تک‌جداره

پارتیشن هوشمند تک‌جداره با درب تاشو

2. پارتیشن شیشه‌ای هوشمند دوجداره

پارتیشن‌های دوجداره با ضخامت‌های مختلف قابل‌تهیه هستند. پارتیشن دوجداره با شیشه هوشمند جذابیت شیک و همچنین مقاومت صوتی قوی دارد. این نوع پارتیشن به‌راحتی در قاب آلومینیومی و چوبی قابل‌نصب است.

نمایی از پارتیشن هوشمند دوجداره

پارتیشن هوشمند دوجداره

3. پارتیشن شیشه‌ای هوشمند منحنی

پارتیشن‌های شیشه‌ای منحنی دارای نفوذ نور و القای حرارتی بیشتری هستند، بنابراین اتاق را گرم و روشن نگه می‌دارند. این نوع پارتیشن مجموعه‌ای از پانل‌های شیشه‌ای است که در امتداد مسیر سقف آلومینیومی معلق هستند.

پارتیشن هوشمند منحنی

پارتیشن هوشمند منحنی در دفتر کار

4. پارتیشن شیشه‌ای هوشمند قاب چوبی

پارتیشن‌های قاب چوبی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند و می‌توانند با طراحی‌های کلاسیک و مدرن با فضای داخلی دفتر شما هماهنگ شوند.

نمایی از پارتیشن هوشمند شیشه‌ای فریم چوبی

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای فریم چوبی

مزایا و ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

با استفاده از پارتیشن ساخته شده از شیشه هوشمند، اتاق‌ها از اشعه ماورای‌بنفش محافظت می‌شوند، هزینه‌های روشنایی و تهویه‌مطبوع کاهش می‌یابد و اتلاف گرما کاهش می‌یابد. دیگر مزایا و ویژگی‌های پارتیشن‌های شیشه هوشمند عبارت هستند از:

  • حریم خصوصی – به لطف عایق صدا، راحتی در اتاق‌های جلسه، غرفه‌های رستوران و ایستگاه‌های کاری اداری تضمین می‌شود.
  • بهره‌وری – مصرف انرژی الکتریکی تنها 3-5 وات در متر مربع است.
  • انتقال نور زیاد – شفافیت پارتیشن شیشه‌ای هوشمند هنگام روشن‌شدن بیش از 80٪ است.
  • مقاومت در برابر تغییرات دما – شیشه هوشمند الکتروکرومیک در دمای 25- تا 60 درجه سانتیگراد کار می کند.
  • سهولت استفاده – سطح انتقال نور در اتاق به‌راحتی تنظیم می‌شود.
  • استحکام و دوام – پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.
پارتیشن هوشمند شیشه‌ای منحنی تمام شیشه

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای منحنی تمام شیشه در دفتر کار

کاربرد پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در مکان‌های مختلف

سیستم‌های شیشه‌ای با ویژگی‌های متغیر به طور فزاینده‌ای در طراحی داخلی مدرن آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی، ادارات، سالن‌های نمایشگاه، مراکز خرید و موسسات پزشکی استفاده می‌شوند. با کمک طراحی‌های هوشمند، فضاها تقسیم می‌شوند و مناطق خصوصی از چشمان کنجکاو محافظت می‌گردند. این پارتیشن‌ها نور را از خود عبور می‌دهند، صدا را جذب می‌کنند و مسیر پرتوهای فرابنفش را مسدود می‌کنند. در زیر کاربرد و مدل‌های مختلف این پارتیشن‌ها در فضاهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای فریم فلزی مشکی

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای فریم فلزی مشکی برای محل کار

آپارتمان و خانه‌های ویلایی

هنگام چیدمان حمام، از این سیستم برای جدا کردن قسمت حمام از توالت استفاده می‌شود. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در بالکن‌ها و ایوان‌ها نیز ایده خوبی است. این پارتیشن‌ها برای بین راهرو و آشپزخانه، راهرو و اتاق نشیمن نیز قابل‌نصب هستند.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در محل کار با درب تاشو

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در محل کار با درب تاشو و فریم فلزی مشکی

مراکز خرید و سرگرمی

در مراکز خرید مدرن اغلب از پارتیشن شیشه هوشمند بسیار استفاده می‌شود. پارتیشن‌های هوشمند در ورودی مراکز خرید معمولا نصب می‌شوند.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای با فریم فلزی مشکی در فروشگاه

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای با فریم فلزی مشکی در فروشگاه مبلمان

دفاتر کار

پارتیشن اداری شیشه هوشمند با موفقیت فضا را در مناطق بزرگ تقسیم‌بندی می‌کند. با کمک این پارتیشن‌ها، مکان‌های کاری خصوصی و راحت ایجاد می‌شود.

نصب پارتیشن شیشه هوشمند در اتاق‌های کنفرانس، به دلیل خاصیت مسدودکننده بصری و عایق صدا به شما امکان می‌دهد تا یک جلسه کاری خوبی را برگزار کنید.

پارتیشن هوشمند فلزی بدون فریم با درب تاشو

پارتیشن هوشمند فلزی بدون فریم با درب تاشو در محل کار

موسسات پزشکی

پارتیشن‌های شیشه هوشمند، شرایط راحتی را برای بازدیدکنندگان در اتاق‌های ماساژ و اتاق‌های درمان ایجاد می‌کنند. سیستم‌های هوشمند در موسسات دارای استخر شنا نیز بسیار کاربرد دارند.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای با فریم فلزی و درب تاشو در مطب

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای با فریم فلزی و درب تاشو در مطب دندانپزشکی

موزه

ازآنجایی‌که پارتیشن‌های هوشمند اشعه ماورای‌بنفش را جذب می‌کنند، به طور موثر در موزه‌ها و گالری‌های هنری استفاده می‌شوند. شاهکارهای هنرمندان مشهور و نمایشگاه‌های تاریخی که در زیر چنین پارتیشن‌هایی به نمایش گذاشته شده‌اند به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند و برای مدت طولانی بدون خطر آسیب اشعه ماورای‌بنفش حفظ می‌شوند.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در موزه

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در موزه آثار باستانی

کافه‌ها و رستوران‌ها

در کافه و رستوران‌ها به لطف دیوارهای شیشه‌ای تیره‌رنگ، فضایی راحت ایجاد می‌شود، در نتیجه بازدیدکنندگان می‌توانند در آرامش استراحت کرده و غذا بخورند.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در کافه با فریم مشکی

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در کافه با فریم مشکی فلزی

بانک

از پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در بانک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مکان‌ها معمولا هنگام ارائه خدمات به مشتریان به حریم خصوصی نیاز است.

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در سرویس بهداشتی اتاق‌خواب

پارتیشن هوشمند شیشه‌ای در سرویس بهداشتی اتاق‌خواب با فریم آلومینیومی مشکی

جمع‌بندی

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند در سه مدل فتوکرومیک، ترموکرومیک و الکتروکرومیک تولید می‌شوند. این پارتیشن‌ها برای استفاده در آپارتمان، دفاتر کاری، مراکز خرید و نمایشگاه‌ها بسیار کاربردی هستند. با کمک این پارتیشن‌ها می‌توان فضاهای مختلف را به بهترین شکل ممکن تقسیم‌بندی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *