سقف کشسانی

سقف کشسانی


سقف کشسانی

سقف کشسانی در واقع یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب است. عباراتی چون : کناف سقف کشسانی پذیرایی، سقف کشسانی در دکوراسیون، سقف کشسانی طرح آسمان و سقف کاذب pvc همه عباراتی هستند. که ما در اینجا درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

سقف کشسانی از پارچه ای از جنس PVC ساخته می شود که دارای قابلیت کشسانی است. همچنین  با گرمادهی به پارچه، می تواند آن را به اندازه مورد نظر کش داده و سپس روی پروفیل های ویژه نصب شود. این روش یکی از قدیمی ترین تکنیک های طراحی داخلی است.

آویزان کردن پارچه زیر سقف در بسیاری از کشورها در طی قرن ها مورد توجه واقع بوده است. رومیان باستان از ابریشم استفاده می کردند ، مصریان – کتان ، در حالی که ارامنه پنبه را ترجیح می دادند. امروزه این نوع سقف از پارچه PVC ساخته می شود. و سپس روی تابلوهای مخصوص متصل به دیوارها نصب می شود. الگو و طرح های متنوع و فراوانی در این زمینه وجود دارد که می تواند برای یک طراحی داخلی خاص مناسب باشد.

سقف کشسان چیست

سقف کشسان به عنوان روشی مدرن در جهان ساخت و ساز مطرح شده و شما می‌توانید از انواع آن به عنوان جایگزینی برای سقف کاذب استفاده کنید. خدمات ارائه داده شده در این زمینه تنوع بالایی دارد و می‌توانید از طرح‌های ساده یا شیک‌تر استفاده کنید. سقف کشسان مزایای متنوعی دارد و بسته به محیط و ابعاد موردنظر می‌توانید به سراغشان بروید. سقف کاذب اجرای ساده و بی دردسری هم داشته و می‌توانید با شرکت برای پیاده سازی آن مشاوره‌های لازم را انجام دهید. می‌توانید از انواع مات، ساتن، لاکر، ترنسپرت، برلیانت و نمونه‌های دیگر هم استفاده کنید.

سقف کشسان می‌تواند مقاومت بالایی برای سقف در برابر عوامل طبیعی ایجاد کرده و ماندگاری بالایی هم داشته باشد. سقف کشسان دچار گرد و غبار نشده و در برابر آب هم مقاومت خواهد داشت. طرح‌های روی آن طبیعی دیده شده و شما هیچ گونه حس بدی نخواهید داشت. می‌توانید برای اماکن خاصی مانند اتاق خواب، استخرها، کافی شاپ و رستوران از آن استفاده کرده و بهره لازم را از طرح‌های خود ببرید. گرما هم نمی‌تواند روی آن تاثیری بگذارد و می‌توانید از نمونه‌هایی استفاده کنید که از پروفیل استفاده کرده و ماندگاری بیشتری را برای سقف شما فراهم می‌کنند.

محبوب ترین سقف های کشسانی

سقف کششی سه بعدی

در این نوع از سقف کشسان یک تصویر سه بعدی روی بوم چاپ می شود ، که به تصویر در نگاه افراد عمق می دهد. متداول ترین طرح های سه بعدی تصاویر آب ، فضا یا آسمان است. چنین طرح هایی بسیار چشمگیر است و متناسب با طراحی داخلی مدرن است.

مجموعه نگین الماس شرکتی است که با جدیدترین متد روز خدماتی چون نصب سقف مجازی ، سقف کشسان ، آسمان مجازی ، سقف باریسول در انواع طرح های شکیل و متنوع ارائه می دهد. همچنین شما می توانید برای دریافت سفارش و مشاوره بیشتر در این زمینه با شماره 09122571252 در تماس باشید.

سقف کشش آینه ای

در این نوع سقف سطح براق مواد نور را مانند آینه را منعکس می کند. چنین سقف هایی ممکن است هر رنگی داشته باشند. بیشترین کاربرد آن ها در طراحی داخلی فضاهای لوکس و سلطنتی است.

محبوب ترین سقف های کشسانی 

محبوب ترین سقف های کشسانی

سقف کششی مات

این نوع سقف برعکس مدل آینه ای می باشد. بدین صورت که از پارچه ای که نور را منعکس نمی کند ساخته شده است . سقف کشش مات اگرچه طیف رنگی بسیاری را موجود وجود دارد اما رنگ سفید محبوب ترین آن است ، زیرا متناسب با بیشتر طراحی های داخلی است.

بیشتر بخوانید: تفاوت سقف کشسانی و آسمان مجازی

 

سقف کششی مات

سقف کششی مات

چرا سقف کشسانی محبوب است؟

سقف کشسانی می تواند یک راه حل مناسب برای هر مکانی باشد که نیاز به پنهان کردن عیوب و سطوح آسیب دیده دارد. البته باید یادآور شویم که این نوع سقف ها برای فضاها یا اتاق های با ارتفاع کم مناسب نیستند. در ادامه ما به دلایل محبوبیت این نوع از سقف ها اشاره می کنیم :

دوام

سقف های کششی در برابر آسیب های مکانیکی کاملاً مقاوم هستند. این سقف ها از ماندگارترین طرح ها هستند. آنها ممکن است حتی ده ها سال پایدار باقی بمانند. به همین دلیل است که تولید کنندگان سقف های کشسانی معمولاً ضمانت 10 ساله برای کارهای خود به مشتریان ارائه می دهند.

طراحی متعدد

یک سقف کششی یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت ایجاد می کن که این کار برای مدل های قدیمی تر امکان پذیر نبود. تولید کنندگان این حیطه طیف گسترده ای از طرح ها را ارائه می دهند البته این امکان هم برای مشتریان فراهم است که طرح مورد نظر خود را سفارش دهند.

مقاومت

پارچه هایی که برای سقف های کششی استفاده می شوند ، از نظر رطوبت ، آتش وگرد و غبار مقاوم هستند. (البته اگر به خوبی نصب شوند)، یک سقف کشسانی عالی ضد آب است. بنابراین در صورت وجود نشت از سطح بالایی ، پارچه اجازه نمی دهد تا آب از سقف نشت کند. به همین دلیل است که بسیاری از تولید کنندگان ادعا دارند بسته به ساخت و ساز ، یک سقف کششی قادر به نگه داشتن 100 لیتر آب است. پارچه های مورد استفاده در چنین سازه هایی از جنس ضد حریق نیز هستند.

عایق صوتی

یک سقف کشسانی قادر به جذب نویز از یک اتاق است. این به خصوص در سالن های سخنرانی بزرگ و همچنین در آپارتمان های خصوصی مخصوصاً در اتاق خواب ها بسیار مفید است.

تمیز کردن آسان

پس از نصب ، سقف کشسانی نیاز به توجه خاصی ندارد و برای تمیز کردن آن نیازی به تجهیزات خاصی نیست.

سقف های کشسانی چگونه نصب می شوند؟

سقف های کششی نیازی به تهیه سقف اصلی ندارند. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی (مانند گرد و غبار یا گچ) از آن جدا نشود. دیوارهایی که روی آنها تخته نصب شده است ، باید صاف شوند. اتاق باید گرم شود.

حداقل دما 18 درجه سانتی گراد است ، در حالی که 40 درجه سانتیگراد مطلوب ترین است. اگر سقف PVC باشد ، قبل از کشش باید مواد را تا 60-70 درجه سانتیگراد گرم کنید. سقف پارچه نیازی به گرم شدن ندارد.

قبل از نصب سازه ، پارچه با بست های مخصوص به گوشه های سازه وصل می شود. سقف گرم شده و به تابلوهای نصب شده روی دیوارها وصل می شود. گرما باعث انقباض و کشش پارچه می شود و یک سطح صاف و یکدست ایجاد می کند. مرحله آخر مخفی کردن شکافها بین تخته ها و دیوارها است.

هزینه سقف کشسانی چقدر است؟

قیمت سقف کشسانی به عوامل زیادی بستگی دارد. ولی یکی از مهم ترین مسائل این است که سقف در کجای اتاق نصب شود. شخصی سازی و سفارشی سازی سقف برای هر مشتری قیمت متفاوتی را نیز در بر می گیرد. همچنین مواد استفاده شده (PVC یا پلی استر) ، طرح انتخابی مورد نظر مشتری، چاپ سفارشی ، روشنایی کار نیز مهم است.

تمام جنبه های ذکر شده بدان معنی است که قیمت چنین پروژه ای کاملاً یک موضوع فردی است. تولیدکنندگان معمولاً قیمت اصلی را ارائه می دهند ، با این وجود همه ی موارد اضافی نیز قیمت کار را افزایش می دهد. سقف کشش قطعاً گرانتر از سقف ریخته شده از گچ است.

اما این موضوع نیز شایان ذکر است که این نوع سقف کشسانی دوام بالایی نیز دارد. و یکی از بزرگترین مزیت های آن این است که یک دکوراسیون عالی برای فضای شما است. شما می توانید از طرح های خاصی در این زمینه استفاده کنید که به شما در ایجاد یک حس لطیف و آرام کمک کند با در نظر گرفتن تمام این مزایا ، یک سقف کشسانی می تواند ارزش خرید داشته باشد.

هزینه سقف کشسانی چقدر است؟

هزینه سقف کشسانی چقدر است؟

چرا سقف های کشسانی انتخاب بسیاری از افراد است؟

سقف کشسانی پدیده ای نوظهور در صنعت دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان هستند در بازساز و ساخت و ساز ساختمانی جدید بسیار مورد توجه قرار گرته اند. در ادامه به مزیت های این نوع سقف اشاره می کنیم :

طرح

تنوع و طیف گسترده ای از طرح های ممکن برای پیاده سازی روی فضای موردنظر شما یکی از مزیت های این نوع سقف می باشد. سازگار با انواع طرح با هر سطح ، هر شکل ، هر موقعیت و هر مکانی و همه اشکال شامل: افقی ، دور ، شیب دار ، به صورت سه بعدی قابلیت سفارشی شدن با طرح و ایده مورد نظر شما

تعدیل

متناسب با تمام سبک ها ، با همه مکان های زندگی به لطف انتخاب بافت ها و رنگ های متنوع نصب چراغها ، واحدها و مجاری فنی جدید توسط متخصصان مورد تأیید

مهندسی صوت

یک سقف کشسانی قادر به جذب نویز از یک اتاق است. این به خصوص در سالن های سخنرانی بزرگ و همچنین در آپارتمان های خصوصی مخصوصاً در اتاق خواب ها بسیار مفید است.

روشنایی

سقف کشسانی چراغ های معلق و یکپارچه ، لکه ها ، الیاف نوری در سطح بزرگ ، روش های نور جداکننده ها را تشکیل می دهد. همچنین آن این قابلیت را دارد که از انواع نورهای خاص و مدرن در آن ها استفاده کرد.

ضدآب

سقف های کشسانی نسبت به رطوبت و بخار ، حساس نیستند و برای مکان هایی که رطوبت سنجی بالایی دارند مناسب هستند. بیشتر بافتهای آنها را می توان با آب شستشو داد. چون در برابر آب غیرقابل نفوذ هستند. غالباً اتاق ها در صورت خسارت آب از آب محافظت می شوند.

اقتصاد

سقف کشسانی توسط سازندگان تضمین می شود که تا 10 سال در برابر همه نوع خسارات مصون خواهند بود.

دوام

سقف کشسانی در برابر سرما و گرما مقاوم هست. مقاومت در برابر آب دریا ، کلر ، اکثر بخارات گازی مانند فرمول ، اتر ، اشعه ایکس و … غیر حساس هست.

نگهداری

سقف کشسانی نیز همانند هر سازه دیگری نیاز  به نگهداری دارد. و در صورت نگهداری اصولی  از این سقف ها آن ها عمر مفید خوبی خواهند داشت. یک نکته مهم این است که حتما این سقف ها باید توسط متخصص نصب باریسول انجام شود. در صورت ایجاد سوراخ یا پارگی سقف فرم اولیه یک دست خود را از  داده و سوراخ ایجاد شده در اثر کشیدگی ممکن است به یک نمای زشت تبدیل شده یا امتداد یابد

عایق حرارتی

از آنجایی که ورق های باریسول در هر ارتفاعی قابل نصب می باشند می توان از این طریق از فضای اتاق کم کرد تا گرمای بیشتری در آن حفظ شود. عایق ها و ورق های کشسانی با یکدیگر ترکیب می شوند تا عایق های حرارتی بسیار مناسبی ایجاد کنند.

فنی

این سقف کشسانی ترک نمی خورد یا بر اثر فرسودگی فرو نمی ریزد؛ این سقف ها زنگ نمی زنند! طعمه موریانه ها واقع نمی شوند! حتی در محیط های مرطوب نیز به خوبی دوام می آورند؛ اگر از سقف کشسان براق استفاده کنید، بدلیل رفلکس فضا در سقف، منزل شما بزرگتر جلوه میکند. نصب سقف کشسانی نیاز به آمادگی اولیه ندارد. با توجه به مواردی  که در این مطلب برای شما آوردیم دیگر با دلایل محبوبیت سقف های کشسانی آشنا شدید و همچنین میتوانید برای مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *