شاید نام سقف کشسان اپلای را شنیده باشید سوالاتی نیز ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد مانند سقف اپلای چیست؟ ویژگی ها، مزایا و کاربرد سقف اپلای چیست؟ سقف اپلای جدیدترین و به روزترین سقف های تزئینی و کاذب عصر جدید است.

سقف های اپلای از جزو سقف های کاذب نسل جدید هستند که با قابلیت برش (پانچ) های دکوراتیو روی پارچه کشسان، در صف سقف های مدرن در بازار دکوراسیون داخلی قرار گرفته اند.

تکنولوژی سقف های کشسان اپلای به شما اجازه می دهد تا با هنر تزئین سقف با روش جدید و متفاوت نسبت به سایر سقف های دکوراتیو موجود، سقفی مدرن را در فضای داخلی منازل خود داشته باشید.

طرح های سقف اپلای بسیار متنوع است، شما امکان به تصویر کشیدن طرح هایی از قبیل انواع گل، اشکال هندسی، طرح پروانه، اشکال مشبک و هر طرحی که مورد علاقه شما باشد را دارید.
سقف اپلای ترکیبی از 2 لایه پارچه است که یک لایه آن به عنوان لایه زیرین بوده و لایه دیگری همان لایه برش خورده یا لایه بیرونی است.

بازی هنری با برش ها، نورپردازی ، رنگ و همچنین قابلیت انعکاس تصویر این متریال، به شما اجازه خلق طراحی های تکرار نشدنی در فضای داخلی می دهد.

در صورت تمایل به اجرای نورپردازی در فضای داخلی منزل خود، پیشنهاد می کنیم طرحی را انتخاب نمائید که برش های آن در اطراف لوستر یا هالوژن های شما متمرکز باشد، چرا که این کار زیبایی نورپردازی منزل شما را دوچندان می کند.

 

سقف کشسان اپلای

سقف کشسان دو لایه

همه چیز درباره سقف کشسان اپلای

در مقاله ی همه چیز درباره سقف اپلای یک توضیح ساده برای سقف کشسان اپلای وجود دارد و آن این است (یک سقف کاذب با طرح سه بعدی) شاید بتوان گفت این توضیح ساده کامل ترین تعریف از سقف اپلای می باشد که به طور کامل ماهیت این نوع از سقف را بیان می کند.

سقف اپلای یک طرح نوآورانه و جدید در تکنولوژی دکوراسیون داخلی می باشد.

این تکنیک طراحی سقف را می توان در منازل، محیط های تجاری، فرهنگی و … اجرا کرد سقف های اپلای تنوع بسیار زیادی دارند هر ایده ای که در ذهن شما است بر روی سقف قابل اجرا است.

چندسالی است که سبکی به نام مینیمالیستی برای طراحی دکوراسیون داخلی باب شده است و مخاطبان به این نوع سبک ساده و به دور از هر تجملاتی جذب شده اند سقف اپلای نیز بخشی از سبک مینیمالیستی می باشد.

برای ساخت سقف کشسان اپلای به چند پارچه نیاز داریم این نوع از پارچه ها از جنس ویژه ای تولید می شوند سقف های اپلای غالبا در چند سطح طراحی می شوند از این رو پارچه اول در سطح یا لایه ی ابتدایی به عنوان زمینه ی کار، به کار می رود.

سپس پارچه هایی با اشکال گوناگون روی زمینه قرار گرفته می شوند این طرح ها می توانند اشکال منظم هندسی یا غیر هندسی باشند.

 

ویژگی های سقف کشسان اپلای در یک نگاه

  • طراحی منازل خود با سقف های دکوراتیو دوسطحی یا چندسطحی با انواع نورپردازی های هنری
  • تعمیر و مدرن سازی سقف های قدیمی منازل شما به راحتی و در کوتاه ترین زمان
  • امکان نصب آسان سیستم های تهویه با سقف اپلای
  • پنهان شدن دریچه های تهویه، پشت لایه تزئینی سقف
  • امکان طراحی های غیر معمول و منحصر به فرد برای معماران و طراحان دکوراسیون داخلی

 

سقف کشسان اپلای نصب میشه؟

  1. دفاتر کار(به دلیل مدرن بودن و تنوع زیاد در طرح و رنگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شکیل شدن سقف محیط‌های اداری می‌باشد.)
  2. اتاق خواب(اصولا از طر ح‌های خلوت‌تر و رنگ‌های مناسب برای آرامش استفاده می‌شود.)
  3. سقف آشپرخانه(یک مزیت بزرگ این سقف راحت تمیز شدن است.بنابراین بهترین گزینه برای سقف محیطی مثل آشپرخانه می‌باشد.سعی کنید برای آشپرخانه از ظرح‌های ساده و مینیمال استفاده کنید.)
  4. اتاق کودک(تصور کنید رنگ سقف اپلای خصوصا در قسمت برش‌ها با رنگ کاغذ دیواری اتاق ست باشد.بسیار فضای دل نشینی ایجاد می‌کند. حتی می‌توان برای برش‌ها از طرح پروانه ،ماهی و …استفاده کرد.)
  5. سالن پذیرایی(در قسمت سالن و اتاق نشیمن بیشتر از شکل‌های هندسی نامنظم و طرح‌های مجلل‌تر استفاده می‌شود.)

 

سقف کشسان اپلای دفاتر کار

سقف کشسان اپلای دفاتر کار

استفاده از سقف کشسان اپلای برای اتاق خواب

یک دیگر از کاربردهای سقف اپلای استفاده برای اتاق خواب می باشد. بهتر است برای این فضا از طرح های ساده تر استفاده نمایید.

یکی از دلایلی ک توصیه می کنیم از طرح های خلوت تر استفاده شود. آن است که در هنگام خواب دچار اختلال در استراحت خود نشوید.

 

استفاده از سقف کشسان اپلای برای اتاق خواب

استفاده از سقف کشسان اپلای برای اتاق خواب

سقف کشسان اپلای آشپزخانه

یکی از مواردی که باید برای نصب سقف کاذب آشپزخانه مد نظر داشته باشید آن است که بتوانیم آن را تمیز کنیم.، از همین رو از ورق های پی وی سی استفاده می کنند.

یکی از مزیت های پی وی سی آن است که می توان آن را تمیز کرد. از آنجایی که محیط آشپزخانه یک محیط مرطوب به شمار می رود و ممکن است به مرور زمان بر روی سقف اپلای لک های چربی و روغن ایجاد شود شما می توانید به راحتی با استفاده ز یک دستمال نمناک و آغشته به مواد شوینده تمامی لک و چربی را از بین ببرید.

معمولا کارشناسان فروش این سقف توصیه می کنند که برای سقف آشپزخانه از طرح ساده و مینیمال استفاده شود تا فضای آشپزخانه شلوغ نشود.

استفاده از سقف کشسان اپلای برای اتاق کودک

بهتر است برای اتاق خواب کودک خود از طرح های عروسکی سقف کشسان اپلای استفاده نمایید. بهتر است رنگ دیوار یا کاغذ دیواری را با سقف اتاق هماهنگ کنید تا یک محیط زیبایی برای کودک خود فراهم کنید.

 

طرح های متنوع سقف کشسان اپلای برای سالن پذیرایی

یکی از اصلی ترین کاربرد سقف apply برای سالن های پذیرایی و مجلس های لوکس می باشد. این امکان فراهم شده است تا با اشکال نامنظم هندسی در رنگ و طرح های مختلف یک محیط زیبایی را فراهم کنید توصیه میکنیم برای سالن پذیرایی  حتما از طرح های سه بعدی استفاده نمایید.

 

سقف کشسان اپلای برای سالن پذیرایی

سقف کشسان اپلای برای سالن پذیرایی

روش نصب سقف کاذب apply

ابتدا باید شما با توجه به متریالی را در اختیار دارید نوع طرح و رنگ بندی را انتخاب نمایید. از طرف دیگر با ایکه نصب این سقف ساده به نظر میرسد. اما حتما باید طبق اصول و قوانین خود نصب و اجرا شود.

توجه داشته باشید که از نصب خودسرانه خودداری کنید زیرا این امکان وجود دارد که اگر سقف به درستی بر جای خود قرار نگیرد می تواند باعث خسارات زیادی وارد شود.

حتما باید برای نصب آن از ریل جهت نگهداری سقف کاذب استفاده شود سپس در این مرحله باید سقف با استفاده از گیره های مخصوص بر روی جایگاه خود قرار بگیرد و با استفاده از هیتر جای آن را پس از اندازه گیری دقیق ثابت کنیم.

 

قیمت سقف کاذب کشسان اپلای

باید بگوییم که قیمت آن بر حسب نوع پارچه و نحوه اجرا قیمت گذاری می شود. هم چنین نوع پارچه عامل اصلی در هزینه و قیمت سقف به حساب می آید.

در واقع اگر از سقف ساده استفاده کنید هزینه هم کم می باشد اما اگر بخواهید از طرح های سه بعدی و جدید استفاده کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

علاوه بر این موارد هزینه تجهیزات برای اجرای سقف هم بر قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.

 

 

سقف کشسان با لاین نوری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *