نقاشی ساختمان در تهران

نقاشی ساختمان در تهران اگر به صورت اصولی و توسط یک تیم حرفه ای و مجرب انجام شود، قدیمی ترین و فرسوده ترین بناها را هم کاملا جدید و مدرن جلوه می دهد. البته نوع رنگی که در نقاشی ساختمان استفاده می شود هم در کیفیت نهایی کار موثر است. رنگ هایی که در نقاشی ساختمان در تهران استفاده می شود شامل رنگ روغنی، اکریلیک، مولتی کالر و رنگ پلاستیک می باشد.

رنگ روغن در دو نوع مات و براق وجود دارد که ماندگاری و مقاومت بالایی داشته و روی انواع سطوح گچی، چوبی و فلزی قابل اجرا می باشد. اما اگر به دنبال رنگی هستید که سریعا خشک شود، رنگ اکریلیک انتخاب مناسبی خواهد بود. رنگ اکریلیک کاملا قابل شستشو است و به دلیل داشتن خاصیت حلال با آب، شما را از بوی بد هم نجات می دهد.

رنگ مولتی کالر هم مثل اکریلیک امکان شستشو دارد و در مکان های عمومی مثل مدارس و بیمارستان ها قابل اجرا می باشد.

نقاشی ساختمان یکی از عوامل در تمیزی و زیباتر کردن ساختمان به شمار می رود؛ بدون شک هر ساختمانی پس از چندین سال نیاز به رنگ آمیزی و نوسازی و تغییر اساسی دیوارهای کثیف دارد. برای نقاشی ساختمان در تهران باید هزینه را به صورت نقد پرداخت کرد از این رو خیلی از افراد به دلیل گران شدن رنگ و دستمزد، از این کار صرف نظر می کنند.

بر خلاف باور عموم رنگ سقف لزوما نباید سفید باشد و گاهی می‌شود برعکس عمل کرد. یعنی دیوارها ساده و روشن و سقف رنگی باشد.

سقف کشسان

در زمان نقاشی ساختمان، استفاده از مواردی مانند غلطک به جای فرچه و قلمو به کار سرعت می‌بخشد.

یکی از پوشش‌های مقاوم و مناسب برای دیوارهای داخل ساختمان رنگ است. قبل از استفاده رنگ برای نقاشی ساختمان ضروری است نقاش غلظت رنگ را تغییر دهد. رنگ روغن قابلیت شست وشو دارد و همین ویژگی آن را به یکی از پرکاربردترین انواع رنگ برای نقاشی ساختمان در تهران تبدیل کرده است.

یکی از متداول‌ترین روش‌های پوشش دیوار نقاشی ساختمان به وسیله رنگ است.

رنگ مولتی کالر نوعی از رنگ ساختمان است که چندین رنگ همزمان اسپری می‌شوند. رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان در تهران شامل رنگ کردن دیوارها، سقف، درها است.

نقاشی ساختمان در تهران

نقاشی ساختمان در تهران

چطور انتخابی عالی کنیم؟

در نقاشی ساختمان امکان انتخاب چند نوع مختلف پوشش رنگ وجود دارد.

امروزه از رنگ اکرلیک برای نقاشی ساختمان و فضای داخل ساختمان استفاده زیادی می شود. از تفاوت‌ها در روش رنگ آمیزی سقف با دیوار می توان به جهت رنگ آمیزی اشاره کرد.

برای رنگ آمیزی سقف و یا حتی فضای داخلی کمدها می توان از رنگ پلاستیک استفاده کرد.

در میان رنگ‌های موجود در بازار برای نقاشی ساختمان، رنگ پلاستیک مقاومت کمی دارد.

رنگ پلاستیک مزایای ویژه‌ای همچون سریع خشک شدن و نداشتن بوی زننده دارد. از انواع جدید رنگ‌های نقاشی ساختمان با مزایای ویژه که دیگر بسیاری از معایب رنگ‌های پلاستیک و روغن را ندارد، رنگ اکرلیک است.

نقاشی ساختمان در تهران شامل مجموعه‌ای از رنگ آمیزی دیوارها، سقف و درها است. رنگ انتخابی برای نقاشی خانه با رنگ انتخابی برای محل کار می‌تواند متمایز باشد.

رنگ پلاستیک معایبی دارد که یکی از آن‌ها عدم امکان شست و شوی رنگ است.

 

کیفیت رنگ در نقاشی ساختمان در تهران

کیفیت ساخت رنگ ساختمان در واقع به برندی که انتخاب می کنید و شیوه ترکیب رنگی که به کار می رود بستگی دارد. می توان کار ترکیب رنگ را به صورت دستی انجام داد یا توسط دستگاه هایی که دقیقا کد رنگ مورد نیاز شما برای نقاشی ساختمان را تولید می کند.

نقاشان حرفه ای می توانند به شما مشورت بدهند. میزان پوشش دهی رنگ ها در کنار مواد شیمیایی به کار رفته که می بایست استانداردهای سلامت را گذرانده باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به طور کلی هنگام نقاشی ساختمان در تهران به دنبال رنگی باشید که در درجه اول برای تنفس و سلامت شما مضر نباشد، میزان پوشش دهی مناسبی داشته باشد، قابل شستشو باشد و بتوان با استفاده از آن ترکیب رنگ ایده آل را ایجاد کرد.

همچنین غلظت رنگ باید به نحوی باشد که هنگام اجرا دقیقا رنگ دلخواه شما پدید آید. نکته ای که باید در نظر داشت این است که رنگ هایی مانند زرد یا قرمز که مستقیما از تجزیه طیف نوری به دست می آیند اصطلاحا رنگ های قدرتمند تر و غالب تری هستند و هر چه میزان روشنی و تیرگی یا طیف رنگ آن تغییر کند در میزان قدرت این رنگ ها تاثیر خواهد داشت.

کیفیت رنگ در نقاشی ساختمان در تهران

کیفیت رنگ در نقاشی ساختمان در تهران

رنگ ساختمان در تهران

در نقاشی و رنگ آمیزی منزل و ساختمان خود می توان از انواع رنگ ساختمانی: بلکا (پوشش سلولزی – بلکا ابریشمی – رومالین) – اکریلیک (روغنی بی بو) – مولتی کالر (مولتی کالر قابل شستشو) – رنگ روغنی دیوار – کنیتکس – رنگ پلاستیک سقف و دیوار با استفاده از رنگ های ساختمانی، پارس، هادی، هاویلوکس، روناس، سحر، اطلس و دیگر رنگ های ساختمان موجود در بازار استفاده نمود.

نقاشی ساختمان ویژه انبوه سازان (پروژه ها) منازل مسکونی
شرکت ها – ادارات دولتی – سازمان ها – مدارس و بیمارستان ها

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک (روغنی بی بو) – اکریلیک براق، نیمه براق و مات – رنگ اکریلیک دیوار – رنگ اکریلیک پایه آب

مولتی کالر

رنگ مولتی کالر – رنگ مولتی کالر قابل شستشو – انواع رنگ مولتی کالر – رنگ ساختمانی مولتی کالر

بلکا

رنگ بلکا – بلکا ابریشمی – رومالین و انواع پوشش سلولزی – پوشش دیواری بلکا – رنگ ساختمانی بلکا

رنگ روغنی

رنگ روغنی ساختمان (براق و مات) – رنگ روغنی قابل شستشو – رنگ روغن دیوار – رنگ آمیزی درب و پنجره – رنگ استخری

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک (رنگ نیم پلاستیک و رنگ تمام پلاستیک) – رنگ پلاستیک دیوار – رنگ پلاستیک سقف

کنیتکس

رنگ کاری نمای ساختمان – رنگ آمیزی نما با رنگ کنیتکس – کنیتکس و رولکس – نمای کنیتکس – کنیتکس دیوار

پتینه کاری

پتینه کاری روی دیوار – انواع طرح و رنگ پتینه روی دیوار – پتینه کاری سقف – پتینه کاری هنری – نقاشی پتینه سقف و دیوار

رنگ چوب

رنگ آمیزی و رنگ کاری چوب – سیلر کیلر و سیلر کاری چوب – انواع رنگ چوب – رنگ پلی استر چوب

اپوکسی

رنگ صنعتی و رنگ آمیزی صنعتی با رنگ اپوکسی – پوشش صنعتی – پلی اورتان – پوشش محافظتی سطوح مختلف

 

رنگ سقف در نقاشی ساختمان در تهران را چگونه انتخاب کنید؟

هیچ لزومی ندارد که رنگ سقف سفید باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید اگر می‌خواهید دیوارها را تیره رنگ کنید بهتر است که رنگ روشنی را برای سقف انتخاب کنید.

 

انواع نقاشی ساختمان در تهران

انواع نقاشی ساختمان، منزل و خانه، پارکینگ، راه پله، سالن – رنگ آمیزی سقف، نقاشی دیوار خانه، دفتر کار، مغازه و فروشگاه با استفاده رنگ های مختلف در طرح های گوناگون و متنوع

اکریلیک – مولتی کالر – بلکا – کنیتکس – رنگ روغنی و پلاستیک در تهران

انواع نقاشی ساختمان در تهران

انواع نقاشی ساختمان در تهران

کدام نوع فرچه مناسب نقاشی ساختمان در تهران است؟

برای رنگ‌های پایه آب بهتر است که از فرچه‌های مصنوعی استفاده کنید به دلیل اینکه آب را به خود جذب نمی‌کنند و مشکلات متورم شدن را با آن‌ها نخواهید داشت. اما اگر برای رنگ‌هایی با پایه حلال فرچه انتخاب می‌کنید بهتر است که از نوع طبیعی استفاده کنید به دلیل اینکه باعث ایجاد یک سطح بسیار صاف می‌شود.

چنانچه مشخصا با رنگ‌های آبی یا حلال کار نمی‌کنید بهتر است از قلموهای طبیعی و مصنوعی هردو استفاده کنید.

 

بهترین سایز قلم‌مو برای نقاشی ساختمان در تهران کدام است؟

بسته به کاربردی که فرچه‌ها دارند بهتر است سایز فرچه‌ها تغییر کنند. سایز 100 تا 150 میلیمتر برای دیوارها بسیار ایده آل است. اما برای چهارچوب پنجره‌ها قلم‌موهای کمتر از 25 میلیمتر مناسب است.

 

چگونه قلم‌موهای خود را تمیز کنیم؟

همیشه بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید قام‌موهای خود را با الکل سفید یا آب و صابون تمییز کنید تا برای سری بعد قابل استفاده باشد.

اگر در نظر دارید برای مدت طولانی رنگ‌‌آمیزی کنید بهتر است به منظور جلوگیری از خشک شدن و چسبیدن قلم‌موهایتان در طول روز آن‌ها را بشویید.

 

عوامل اثرگذار بر هزینه نقاشی ساختمان در تهران

نوع رنگ ساختمانی انتخابی

متراژ ساختمان برحسب مترمربع

دستمزد نقاش ساختمان

زمان نقاشی ساختمان

زیرسازی نقش مهمی در جلوه و عمر نقاشی ساختمان دارد و میزان زیرسازی لازم باعث می‌شود هزینه نقاشی ساختمان متغیر باشد. اگر نقاشی روی دیوار گچی انجام می‌شود، علاوه بر روغن کاری نیاز به سنباده کاری نیز هست تا سطحی صاف و یکدست بدست بیاید؛ اما اگر نقاشی روی رنگ قدیمی مد نظر باشد، نیاز به روغن کاری نخواهد بود.

مورد بعدی، نوع رنگ است که رنگ‌های مختلف قیمت متفاوت دارند و بسته به درخواست مشتری و کاربرد، از آن‌ها استفاده می‌شود. ممکن است حتی برای دیوار و سقف از رنگ‌های متفاوتی استفاده شود.

هرچه مساحتی که باید نقاشی شود بیشتر باشد، قاعدتا هزینه نقاشی منزل بیشتر خواهد بود، چرا که هم رنگ بیشتری برای پوشاندن سطح نیاز است و هم دستمزد نقاش بیشتر خواهد بود.

عوامل اثرگذار بر هزینه نقاشی ساختمان در تهران

عوامل اثرگذار بر هزینه نقاشی ساختمان در تهران

قبل از شروع نقاشی ساختمان در تهران چه کار کنیم؟

رنگ آمیزی ساختمان اگر در حجم وسیعی باشد، ممکن است تا چندین هفته شما را درگیر کند. برای اینکه خسته نشوید، باید قبل از نقاشی ساختمان در مورد نحوه اجرای آن فکر کنید و در یک زمان مناسب کار را آغاز کنید. قبل از شروع رنگ آمیزی بهتر است به نکات زیر توجه کنید

اسباب و اثاثیه منزل مانند مبلمان، کمدها و میزها را به مرکز منزل منتقل کنید و وسایل را با پارچه و پلاستیک بپوشانید.

لوسترها و دیوارکوب‌ها را جدا کنید. هالوژن‌ها را می‌توانید با نوار چسب مخصوص یا پلاستیک بپوشانید.

قاب کلید و پریز، فیوز برق و آیفون را بردارید و آن‌ها را درون یک جعبه مخصوص بگذارید. برای جلوگیری از رنگ گرفتن آن‌ها بهتر است حتما انجام شود.

برای پوشاندن کف اتاق‌ها و سالن از برزنت یا پارچه‌های ضد آب استفاده کنید.

قرنیزها را با نوار چسب پهن بپوشانید تا رنگ روی آن‌ها نریزد.

 

قیمت نقاشی ساختمان در تهران

عوامل متعددی همچون نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده، محل اجرا و نیز دستمزد اجرای آن بر روی قیمت نقاشی ساختمان موثرند. بدیهی است که با افزایش کیفیت رنگ ها هزینه نیز افزایش می یابد، اما در عوض ماندگاری بیشتری داشته و از زیبایی بیشتری نیز برخوردار می باشد.

 

نقاشی ساختمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *