کمد دیواری ریلی

مطلبی که باید گفت که علت محبوبیت طراحی کمد دیواری اشغال فضای کمتر است. می توان از این کمد دیواری ها بیشتر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده کرد. مدل های کمد دیواری به قدری متنوع و متفاوت است که انتخاب از میان آنها کاری دشوار و گیج کننده است. اما در این میان نکاتی وجود دارند که یک کمد دیواری ریلی را از هر نظر عالی و استفاده از آن را آسان تر می کنند.

وقتی صحبت از فضای ذخیره سازی در اناق ها به میان می آید، اولین گزینه ای که به ذهن می رسد، طراحی کمد دیواری ریلی است. امروزه ده ها ایده دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها وجود دارد که هر یک در نوع خود چشم گیر و منحصر به فرد است. به خصوص که جدیدترین مدل کمد دیواری ریلی در انواع مختلف وجود دارند که به فضای اتاق خواب جلوه ای مدرن و زیبا می بخشند.

سقف کشسان

نوع جدیدی از کمد های دیواری که به کمد های ریلی معروف هستند و این روز ها از محبوبیت زیادی برخوردارند ، در هایی کشویی دارند. در های این کمد دیواری ریلی می تواند تنها از یک طرف به صورت کشویی ، به سمت راست و چپ ، حرکت کند و یا می تواند از دو در تشکیل شده باشد که در خلاف جهت هم حرکت کنند.

کمد های دیواری ریلی انواع مختلفی دارند. ممکن است از چوب ، شیشه ، آینه و یا دیگر مواد ساخته شده باشند. هم چنین در های آن ها می تواند به سبک های مختلفی نظیر سبک بارن Barn ، شبکه ای فابریک Fabric Screen ، شبکه ای آسیایی Asian Screen ، آیینه ای و درهای پشت پوش ، طراحی شده باشند. 

بخش داخلی کمد دیواری های ریلی به قفسه ها و کمد های کوچکتری تقسیم می شود و شما می توانید از این بخش های تقسیم شده کمد دیواری برای آویز کردن لباس ها و قرار دادن کتاب و دیگر وسایل استفاده نمایید.

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی

کمد ریلی چیست ؟

همان‌طور که گفته شد کمدهای دیواری ریلی نسل جدیدی از کمدهای دیواری هستند و مهم‌ترین مشخصه آن‌ها، ریلی بودن و کشویی بودن درب آن‌ها است.

این کمدها با توجه به طول مورداستفاده می‌توانند دارای یک درب کشویی، دو درب کشویی و یا حتی سه درب کشویی باشند. اما در این خصوص لازم به ذکر است که اگر طول کمد دیواری ریلی از مقدار مشخصی کمتر شود، دیگر نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت ریلی طراحی نمود.

درنتیجه اگر قصد دارید کمد دیواری به‌صورت ریلی تهیه و طراحی کنید، باید طولی که برای کمد دیواری در نظر گرفته‌اید با استانداردهای مربوط به ساخت کمد دیواری ریلی همخوانی داشته باشد تا بتوان درب آن را به‌صورت ریلی و کشویی طراحی کرد.

کمد ریلی چیست ؟

کمد ریلی چیست ؟

کمد دیواری ریلی و مدل‌های مختلف آن

کمدهای ریلی دارای مدل‌های مختلف و بسیار متنوعی هستند و آن‌ها را می‌توان از انواع مختلف چوب و بارنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی تهیه کرد که در این صورت کمد دیواری ریلی با تمامی سلیقه‌ها همخوانی دارد و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

  1. کمد دیواری با درهای ریلی
  2. ریلی شیشه ای
  3. ریلی آیئنه ای
  4. ریلی چوبی
  5. ریلی لوکس
  6. ریلی با طرحی خاص
کمد دیواری ریلی و مدل‌های مختلف آن

کمد دیواری ریلی و مدل‌های مختلف آن

انواع مدل‌های کمد دیواری ریلی اتاق خواب

کمد دیواری ریلی در انواع مدل‌های مختلف با جنس بدنه و متریال متفاوت وجود دارد که شما به سلیقه خود یکی از انواع زیر را می‌توانید انتخاب کنید:

 

کمد دیواری ریلی آینه ای

کمد دیواری ریلی آینه ای در صدر محبوب‌ترین‌ مدل کمد دیواری ریلی است. از دلایل محبوبیت آن هم یکی آینه‌ای بودن و روشن‌تر کردن فضا است و دیگری هم شیک و مدرن بودن این مدل.

همچنین با داشتن یک کمد دیواری آینه ای در اتاق خوابتان، دیگر نیازی به یک آینۀ جداگانه ندارید. درب‌های کمد می‌توانند به صورت کامل آینه‌ای باشند و یا اینکه ترکیب چوب با آینه باشند.

 

کمد دیواری ریلی شیشه‌ ای

این مدل هم بسیار شیک و مدرن است اما به دلیل شیشه‌ای بودن درب‌ها فقط برای کسانی مناسب است که کمد آن‌ها همیشه مرتب است و نگران پیدا بودن وسایل خود از پشت شیشه نیستند.

کمد دیواری ریلی شیشه‌ ای

کمد دیواری ریلی شیشه‌ ای

کمد دیواری ریلی ام دی اف

در ساخت کمد دیواری ریلی از ام دی اف استفاده فراوانی می‌شود، چون ام دی اف مقاومت خوبی دارد. هم‌چنین پیاده‌سازی طرح‌های زیبا و رنگ‌های متفاوت روی ام دی اف امکان‌پذیر است.

 

کمد دیواری ریلی های گلاس

های گلاس به‌خاطر براق و زیبا بودن در ساخت کمد دیواری ریلی کاربرد زیادی دارد. استفاده از های گلاس برای درب کمد، اتاق شما را شیک و زیبا جلوه می‌دهد. البته به این نکته هم توجه کنید که های گلاس نسبت به خراش آسیب‌پذیر است پس باید مراقب آسیب‌های احتمالی باشید.

 

مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

برای خرید یک کمد دیواری تنها ملاکتان زیبایی و مدرن بودن این محصول نباید باشد بلکه عملکرد و کیفیت کمد لباس المان‌های مهم تری برای انتخاب و خرید این کمد‌ها می‌باشند. تعداد مزایای یک کمد دیواری لباس خوب بیشتر از معایب آن می‌باشد. در ادامه به معرفی مزایا و معایب کمد دیواری ریلی می‌پردازیم.

 

مزایای کمد دیواری ریلی

بهینه سازی فضای اتاق

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم کمدهای ریلی برخلاف کمد دیواری های لولایی به دلیل حالت درب شان فضای کمتری را اشغال می کنند و همینطور راحت تر از درهای لولایی باز و بسته می شوند.

 

زیبایی بخشیدن به دکوراسیون اتاق

این سبک به دلیل زیبایی که دارد اتاق و دکوراسیون آن را با جلوه زیبتری نمایش می دهد. به دلیل اینکه از متریال مختلفی برای ساخت کمد های دیواری  ریلی استفاده می‌ شود دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند.

 

کاهش سروصدا

به هنگام باز و بسته شدن قفل درهای لولایی صدای بدی تولید می شود ولی با وجود درهای ریلی این صداها کاهش می یابد و تنها با چپ و راست کردن درکمد، کمد باز و بسته می شود.

 

معایب کمد دیواری ریلی

دوام کمتر کمد های ریلی نسبت به کمد های لولایی

مشکل این کمدها ریل آنهاست و اگر موازی حرکت نکند دچار شکستگی ی شود و نیاز به تعمییر خواهد داشت. اما در کمدهای دیواری با درب لولایی، درب‌ها بر روی بدنه‌ ی کمد سوار می‌شوند و آزادی عمل آنها بهتر می باشد. به همین دلیل کمتر پیش می آید که درب این کمدها دچار مشکل بشوند.

 

عمق کم داخل کمد ریلی

در کمدهای لولایی درها روی بدنه‌ اصلی کمد قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضای کمی در داخل کمد به خاطر درب‌ ها اشغال می‌شود. اما چون درب‌ های کمدهای ریلی داخل آن نصب می‌شوند قسمتی از فضای مفید کمد رو اشغال می‌کنند.

به همین دلیل این مدل کمد دیواری عمق کمتری نسبت به مدل لولایی دارند. برای حل این مشکل طراحان ریل‌های کمد دیواری ریلی را در خارج کمد قرار می‌دهند. بنابراین این عیب، مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و به راحتی قابل حل شدن است.

 

 بازنشدن کامل درب‌‌ها

به این دلیل که در کمدهای ریلی درها به ‌طور کامل بار نمی‌شوند، دسترسی شما به تمام کمد کمتر است. در صورتی که درب کمدهای دیواری لولایی به طور کامل باز می‌شوند و به راحتی می‌توانید به تمامی قسمت‌های کمد دسترسی داشته باشید.

 

 دوام کم

کمد های دیواری لولایی به دلیل اتصال لولا به بدنه و هم‌چنین آزادی در باز و بسته‌شدن درب‌ها، مقاومت بیشتری نسبت به کمد دیواری ریلی دارند. در حالی‌که در کمدهای ریلی به‌ این خاطر که دو ریل در کنار هم قرار می‌گیرند و موقعیت ثابتی ندارند دوام کمتری دارند.

 

دشواری در تمیز کردن

از مشکلاتی که کمد های دیواری ریلی دارند این است که کثیفی و گرد و خاک در قسمت ریل‌ها جمع می‌شوند و تمیزکردن این قسمت‌ها هم کمی دشوار است.

 

احتمال خرابی ریل ها 

ریل های این کمدها باید به صورت موازی با یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند به راحتی حرکت کنند. در صورتی که شما به صورت عجله یا درب ان را بکشید و از روی ریل ان خارج کنید دچار خمیدگی و یا شکستگی خواهد شد. به همین خاطر باید خوب دقت کنید که این ریل ها از جای خود خارج نشوند.

البته در بسیاری از مواقع خرابی ریل های ان قابل تعمیر است. توجه داشته باشید که عمق کم و همچننی احتمال خرابی ریل های کمد دیواری ریلی دلیلی بر ناکار آمد بودن این کمد ها نمی باشد.

 

جمع‌بندی

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که یک خانه را بدون داشتن کمد دیواری بپسندد. نقش کمد دیواری مناسب به عنوان محلی برای نگهداری و مرتب کردن لوازم اهالی منزل همیشه پررنگ و غیرقابل انکار بوده است. حال که این کمدها تا به این حد اهمیت دارند، بهتر است همیشه قبل از خرید خانه، سفارش ساخت یا تهیه آن‌ها از ویژگی‌های یک کمد دیواری مناسب مطلع باشید.

جنس و کیفیت ساخت بدنه و درب‌های کمد را بررسی کنید و از مقاومت آن‌ها در مقابل رطوبت مطمئن شوید.

دستگیره‌های کمد دیواری باید مستحکم و غیر قابل تکان خوردن باشند.

در صورت استفاده از کمد دیواری ریلی، از نرم حرکت کردن درب آن اطمینان حاصل کنید.

کمد دیواری صرفا یک فضای خالی و محصور شده نیست و باید فضای داخلی را با استفاده از طبقات و جدا کننده‌ها به بهترین شکل مدیریت کند.

 

 

کمد دیواری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *