استند گلاس چیست وقیمت آن چند است؟

استند گلاس را در کجا میتوان نصب کرد؟ انواع سقف شیشه ای چه کاربردی دارد؟ قیمت شیشه استند گلاس چند است؟ سقف کاذب شیشه ای را از کجا میتوان تهیه کرد؟ استند گلاس در واقع از انواع همان سقف شیشه ای است. یکی از انواع سقف های استفاده شده در اماکن، سقف کاذب شیشه ای است. همانطور که از اسم استند گلاس پیداست میتوان فهمید که ماده اصلی این سقف شیشه است. شیشه در واقع ماده ای است که خاصیت شکننده ای دارد. و هم چنین نمونه خالص آن از حالت شفافیت برخوردار است. اما همین شیشه را میتوان به حالت های متفاوتی دراورد. برای مثال اگر یک سری افزودنی های خاص به این ماده اضافه شود میتوان خاصیت شکننده بودن آن را کاهش داد. و یا حتی به کلی رفع کرد. و یا حتی میتوان آن را از حالت شفافیت خارج کرد.

استند گلاس

سقف شیشه ای

استفاده از شیشه به عنوان سقف

شیشه خاصیت های خاص خودش را دارد. از آنجا که این عایق خوبی در برابر گرما است، میتوان آن را به عنوان سقف استفاده کرد. و یا حتی در مواد تشکیل دهنده سقف از این ماده نیز بهره مند شد. حال این سقف نیز میتواند برای اماکن مختلفی باشد . که به همین منظور با توجه به مکان نصب این سقف نوع شیشه نیز طبعا متفاوت خواهد بود. که این تفاوت ناشی از محل قرارگیری و نوع اجرایی سقف است.

انواع شیشه استند گلاس

همانطور که در بالا اشاره کردیم بسته به نوع مکان انتخابی نصب ، سقف کاذب شیشه ای نیز متفاوت خواهد بود. یکی از انواع شیشه استند گلاس ، شیشه شفاف است. شما میتوانید برای مصارف شخصی خود نیز از آن استفاده کنید. برای مثال استفاده از این نوع شیشه برای آلاچیق ها و یا پوشاندن فضاها بدون تاریکی بسیار رایج است. و میتواند جلوه بسیار قشنگی به مکان شما بدهد.

سقف شیشه ای ثابت و متحرک

با توجه به نوع کاربرد مکان و یا سلیقه خود میتوانید سقف کاذب شیشه ای را ثابت و یا متحرک انتخاب کنید. برای مثال اگر مکان شما یک مکان تفریحی و یا رستوران است، سقف شیشه ای متحرک بسیار جذاب است. و در حالت های مختلف آب و هوایی میتوانید از آن استفاده کنید. و فضایی بسیار راحت را برای مشتریان و یا دوستان خود به ارمغان بیاورید. هنگامی که از شیشه شفاف استفاده کنید جلوه ای بسیار مدرن را به وجود می آورید. علاوه بر آن مشکل نور هم به مقدار قابل توجهی برای شما حل خواهد شد. و دیگر نیاز ندارد مخارج سنگینی را بابت سیستم های روشنایی پرداخت کنید. چرا که سیستم طراحی شیشه استند گلاس این مشکل را به طرز مناسبی برطرف خواهد کرد. هم چنین به علت جنس خاص این سقف شیشه ای عایق بسیار مناسبی هم به شمار میرود. به همین علت در بالکن ها و تراس های کافه ها میتواند بسیار مفید باشه. چرا که هم جنبه زیبایی دارد و هم کارایی اش را در هنگام عایق بودن و نور دهی نشان میدهد.

چگونگی نصب استند گلاس

از فواید خوب تکنولوژی حال حاضر وجود سقف کاذب شیشه ای است. با توجه به پیشرفت این تکنولوژی نصب آن نیز بسیار راحت و کم هزینه خواهد بود. و در سریع ترین زمان نیز اتفاق خواهد افتاد. معمولا این سقف ها بر روی یک چهارچوب ستون میشوند تا استحکام مناسبی داشته باشند. و بدین شکل علاوه بر زیبایی مطمعن بوده و بسیار مستحکم است. حال شیشه های انتخابی نیز مختلف است. میتوانید از شیشه های دوجداره استفاده کنید. شیشه های دوجداره همانگونه که مطلع هستید عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما و رطوبت خواهد بود. که باعث میشود با تغییر شدید دما مواجه نشوید. و هم چنین انتقال صدا به داخل را هم به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد. و میتوان با اطمینان گفت که از سر و صدای زیاد نیز در امان خواهید بود‌. اما نصب این سقف شیشه ای نیاز به مهارت و ابزار خاصی دارد. به گونه ای که با وجود مقاومت بسیار آن اگر دقت لازم در هنگام نصب به عمل نیاید به مرور زمان مشکلات متعددی روی خواهد داد.

اطلاعات شیشه استند گلاس

استند گلاس از انواع سقف های شیشه ای است که در مکان های مختلفی به کاربرده میشود. در قدیم اکثر بناها از مدل بنایی کلاسیک استفاده میشد. اما اکنون دکوراسیون مکان جنبه رقابتی را به خود گرفته است. و دیگر کمتر خبری از استفاده کامل از گچ و تیرآن و … است. چرا که خلاقیت بسیار مهم شده است. و مهندسان با ایده های جدید خود به دنبال این هستند که با خلاقیت های جدید خود عصر جدیدی را در نحوه ساخت و ساز و وکوراسیون داخلی به وجود آورند. اکثر کافه ها و رستوران های کوچک و بززگ از این خلاقیت سقف کاذب شیشه ای و استند گلاس بهره میبرند. چرا که قیمت شیشه استند گلاس هم به صرفه است و هم مزایای دیگری سوا از زیبایی دارا میباشد.

مقاومت شیشه استند گلاس

معمولا شیشه استند گلاس دارای ضخامت زیادی به علت مقاومت میباشند. این شیشه ها در برابر شکستن بسیار مقاوم است. و جوری طراحی شده است که در صورت بروز حوادث احتمالی با شیشه های دیگر تفاوت داشته و کمترین آسیب را ایجاد کنند. اگر حادثه ای پیش بیاید و باعث شکسته شدن شیشه استند گلاس بشود نحوه ریزش متفاوت خواهد بود. به طوری که شیشه ها گرد بوده و در صورت اصابت کمترین جراحت را وارد میکنند. و همچنین اگر ضربه شدیدی به شیشه وارد شود به طوری که باعث شکسته شدن بشود ، دیگر با ریزش همراه نباشد. و سقف شیشه ای به صورت شکسته در محل خود باقی میماند. این سقف کاذب شیشه ای در اماکن مسکونی بیشتر ثابت هستند. ولی در رستوران ها و کافه ها برای جذب بیشتر از مدل متحرک آن استفاده میکنند.

انواع طراحی استند گلاس

شیشه استند گلاس طرح های مختلف و منحصر به فردی را دارا است. معمولا این طرح ها از اتصال شیشه های رنگی و یا ساده و تراش خورده انجام میشود. به طوری که شیشه های تراش خورده توسط فلز خاص به یک دیگر به صورت یک پارچه متصل میشوند. نگین الماس با داشتن کادری مجرب به همراه ابزار پیشرفته به طور حرفه ای به نصب سقف شیشه ای میپردازد.

چرا استند گلاس را استفاده کنیم؟

بسیاری از مکان ها برای جذابیت بیشتر و یا موارد دیگر نیاز به زیبایی و یا خلاقیت دارند. هر مکانی که نیاز به شیشه دارد میتواند از شیشه استند گلاس بهره مند شود‌. نوری که از شیارهای شیشه استند گلاس عبور میکند جنبه بسیار زیبایی دارد.

قیمت شیشه استند گلاس

قیمت شیشه استند گلاس به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع شیشه استند گلاس و جنس آن است. یکی دیگر به کادر مجرب و زمان نصب به همراه تضمین نصب بستگی دارد. مکان نصب هم بسیار موثر است و باعث تفاوت در قیمت میشود. اما در مجموع قیمت شیشه استند گلاس بسیار به صرفه است و فواید بسیاری دارد.

مزیت های نصب سقف کاذب شیشه ای

در بالا به بسیاری از مزایا و فواید نصب شیشه استند گلاس اشاره کردیم. اما این شیشه فواید دیگری هم دارد که بسیار کارآمد است‌. برای مثال باعث بیشتر شدن ارتفاع میشود چرا که وقتی سقف شیشه ای باشد منبع نور دیگر مصنوعی نیست و چیزی بر روی سقف دیده نمیشود که مانع باشد. به همین دلیل همین نور باعث بزرگ تر دیده شدن میشود. که در طراحی داخلی و دکوراسیون امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معماری خاص به وسیله شیشه استند گلاس

در واقع این خلاقیت باعث چشمگیر تر شدن مکان شما میشود. و معماری خاص را برای شما به ارمغان می آورد. از مزایا استند گلاس طراحی و سبک متفاوت است. برای مثال شما با تراشکاری خاص شیشه ها میتوانید سبکی کلاسیک را به وجود بیاورید. که این روش در بسیاری از کافه رستوران ها استفاده میشود. و یا میتوانید با رنگ های ثابت و طرح مدرن سبکی جدید و به روز را به وجود بیاورید. در واقع دست شما برای انتخاب باز است. میتوانید مکانی نوستالژیک و باستانی تولید کنید. میتوانید سبک ایرانی را با استفاده از شیشه استند گلاس پیاده کنید. میتوانید از سبک های مدرن و امروزی استفاده کنید. و یا طرح های گنبدی به وجود آورید.

موارد مهم در قیمت شیشه استند گلاس

شیشه های استند گلاس با موارد زیادی سرو کار دارند. که همین علت باعث شده قیمت آن ها نیز متفاوت باشد و منوط به شرایط خاص تغییر کند. برای مثال نوع متریال بسیار مهم است. ممکن است در شکل کار دیده نشود. اما حتما در دراز مدت دیده خواهد شد. پس اگر میخواهید از استحکام لازم علاوه بر زیبایی بهره مند شوید حتما متریال مناسب را در ذهن خود در نظر بگیرید. طرح انتخابی نیز بسیار مهم است. ممکن است یک کار کپی باشد. و یا بسیار ساده باشد. در عین حال ممکن است سقف شیشه ای چالش برانگیز باشد و نیاز به دقت بیشتری داشته باشد. پس این موارد در قیمت شیشه استند گلاس بسیار مهم خواهد بود. و تفاوت قیمت در این امر ناشی از موارد یاد شده است. ولی درکل قیمت استند گلاس بسیار به صرفه است.

سخن پایانی

اگر بخواهیم تمامی نقاط قوت و ضعف این سقف را در نظر بگیریم همانطور که مشاهده کردید تقریبا این سقف شیشه ای عاری از عیب است. چرا که سقف کاذب شیشه ای هم زیبا است و هم یه نوردهی و سایر موارد کمک به سزایی میکند. و هم اینکه قیمت شیشه استند گلاس نسبتا ارزان و به صرفه است. ولی به یاد داشته باشید که حتما در هنگام نصب از متریال خوب استفاده کنید واین کار را به کادر مجرب بسپارید. تا در آینده با مشکل رو به رو نشوید.

سقف کشسان 

آسمان مجازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *