استین گلاس چیست و چگونه تهیه میشود؟

استین گلاس چیست؟ شیشه استین گلاس از چه جنسی است؟ قیمت سقف های شیشه ای چه تفاوتی با قیمت استیند گلاس دارد؟ شیشه طرح دار چگونه نصب میشود؟

شیشه استین گلاس

استین گلاس

استین گلاس

استین گلاس یکی از انواع شیشه طرح دار محسوب میشود که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شیشه طرح دار از تکنولوژی های جدید در امر مهندسی دکوراسیون داخلی به شمار میرود. به طوری که در اکثر مکان های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال در رستوران ها و کافه ها و یا در مکان های گردشگری به وفور میتوانید این شیشه را مشاهده کنید.

شیشه استین گلاس

معمولا نام های مختلفی را برای این شیشه ها نام گذاری میکنند که ممکن است به گوشتان خورده باشد. اما این نام های صرفا تفاوت در ظاهر دارند و اصل قضیه یکی است . در واقع ساختار اصلی این شیشه و یا شیشه طرح دار به صورت پازل است. به این معنا که شیشه های مختلف رنگی و یا مشجر که هر کدام جنس های مختلفی از نوع خود داشته را با یک دیگر کلاژ میکنند. با توجه به طرح انتخابی شیشه استین گلاس را در ابعاد و اندازه های مختلفی برش میدهند. و بعد با چسبادن این قطعات شیشه طرح دار شکل میگیرد. که در بسیاری از مکان ها کاربرد داشته و سبک های مختلفی هم میتوان در آن ایجاد کرد. از کلاسیک و نئوکلاسیک گرفته تا سبک مدرن و امروزی.

به کار گیری شیشه استین گلاس در سقف های شیشه ای

شیشه طرح دار کاربرد بسیار زیادی بر روی سقف های شیشه ای دارد. همانگونه که دیده اید حتی در اماکن مذهبی و زیارتگاه ها نیز از شیشه طرح دار به روش کلاسیک استفاده میشود. اما استفاده از شیشه استین گلاس فقط منحصر به سقف های شیشه ای نیست. اگر کمی دقت کرده باشید در دکوراسیون درب های ورودی نیز از آن استفاده میشود. برای مثال اگر به درب های تالار ها دقت کرده باشید این سبک از دکوراسیون را مشاهده خواهید کرد.

انواع شیشه طرح دار

اگر بخواهید چه برای سقف و چه برای درب از شیشه طرح دار استفاده کنید حتما باید به نوع کاربری مکان هم توجه داشته باشید. چرا که مکان مسکونی، ویلاها ، رستوران و کافه ها و تالار ها هر کدام سبک و استایل خود را میطلبد. پس باید در انتخاب نوع شیشه ، رنگ و ضخامت آن دقت کنیم. هم چنین باید توجه داشته باشید که شیشه استین گلاس بسته به ضخامت و نوع کاربری امنیت مختلفی هم دارد. پس در هنگام تهیه استین گلاس برای شیشه طرح دار حتما یه ضخامت و امنیت آن دقت کنید که بعدا دچار مشکل نشوید.

مهم ترین مزایای شیشه استین گلاس در سقف های شیشه ای

استین گلاس علاوه بر زیبایی و الهام بخش کردن طبیعت مزایای دیگری هم دارد که باعث شده این شیشه طرح دار بسیار محبوب واقع شود. حال با یک‌ دیگر این مزایا را با جزئیات بررسی میکنیم.

• مقاومت بالا

شیشه های استین گلاس از مقاومت بسیار زیادی برخوردار میباشند. ضخامت بالای این شیشه طرح دار باعث شده است تا به راحتی در برابر ضربات واکنش نشان نداده و نشکند. شیشه استین گلاس بسیار در برابر طوفان و باد مقاوم است. چرا که این شیشه علاوه بر ضخامت بالا بر روی صفحات فلزی محکم و استواری نصب میشود. که باعث استحکام هر چه بیشتر این شیشه طرح دار میشود.

• امنیت

شیشه استینی بسیار زیاد در برابر فشار و ضربه مقاوم است. اما این شیشه از قابلیت شیشه سکوریت و لمینت نیز بهره میبرد. به طوری که اگر چند درصد شیشه استین گلاس باعث شکستگی شود، شیشه های آن پخش نشده و باعث جراحت نشود. شیشه های استین گلاس در هنگام شکستگی سر جای خود باقی میماند ک با صورت گرد فرو میریزد. البته احتمال شکستگی آن بسیار کم است. پس با خیال راحت میتوانید آن را تهیه کنید و از مزایای شیشه استین گلاس بهره جویید.

قیمت استیند گلاس

سقف های شیشه ای

قیمت استیند گلاس

تمامی موارد گفته شده میتواند تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی قیمت استیند گلاس بگذارد. ضخامت و امنیت آن بسیار در قیمت استیند گلاس مهم است. هم چنین پایه ها و بدنه ای که این شیشه  بر روی آن نصب میشود تاثیر به سزایی در قیمت استیند گلاس دارد. پایه های آن معمولا از فلز خاص تهیه شده تا هم وزن استین گلاس را به راحتی تحمل کند و هم فشار ها و ضربه های احتمالی را خنثی کرده و کاهش دهد. به همین علت نوع این اسکلت بندی بسیار مهم است. از موارد دیگری که بر روی قیمت استیند گلاس تاثیر میگذارد، نصب و اجرای آن است. اجرای آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و بی شک نیاز به تجهیزات مدرن و نیروی انسانی مجرب است که در آینده خللی را وارد نکند. پس همواره به یاد داشته باشید برای نصب آن هم از متریال خوبی بهره بگیرید و هم کادر اجرایی مناسبی را انتخاب کنید. تا از کیفیت مطلوب و خوبی برخوردار شوید. و تضمین استحکام در آینده نیز برای شما ایجاد شود.

استین گلاس ؛ شیشه طرح دار محبوب

در واقع سبک استین گلاس از زمان ها و نسل های بسیار دوری قرار داشته است. از ایام بسیار قدیم هم این ترفند در مهندسی داخلی بسیار مشهور بوده و کارایی داشته و از آن بسیار استفاده میکردند. تنها تفاوت در اینجاست که سبک های سقف شیشه ای دچار تغییر شده است. اگر دقت کرده باشید در آثار باستانی اصفهان و شیراز که مهد معماری ایران بوده است، شیشه طرح دار می درخشد. در مساجد قدیمی و یا خانه ها و کاخ ها از شیشه طرح دار در سقف های شیشه ای استفاده میکردند. این شیشه  فقط محدود به سقف ها نمیشد. بلکه آن ها در درب ها و پنجره ها نیز از شیشه طرح دار بهره میگرفتند. و معمولا از شیشه های برش خورده و رنگی استفاده میکردند. که انعکاس آفتاب در این نقش و نگار های بسیار جالبی را شکل میداده است. پس استین گلاس در فرهنگ های مختلف از قدیم وجود داشته و اکنون فقط سبک آن عوض شده است.

سقف های شیشه ای

شیشه طرح دار

استفاده از استین گلاس در اروپا

در فرهنگ های غربی هم میتوان شاهد این شیشه بود. چرا که اگر به کلیسا های آنان دقت کنید میتوانید به راحتی آن را مشاهده کنید.

جنس شیشه طرح دار در سقف های شیشه ای

همانطور که دربالا اشاره کردیم استین گلاس از تکه های شیشه های تراش خورده به وجود آمده است. حال این شیشه ها هم طرح های متفاوتی دارد و هم ضخامت های مختلفی. در ایام قدیم و در سبک هاس کلاسیک از شیشه های رنگی در آن استفاده میشد. پس در حالت کلی این شیشه ها قابلیت های متفاوتی دارند و میتوان از انواع آن بسته به محل موجود بهره مند شد. پس در هنگام نصب و انتخاب این شیشه  حتما با محل مورد نظر تطابق ها را انجام دهید.

استین گلاس در اصل چیست؟

اگر بخواهیم به صورت عمقی به این مسئله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که استین گلاس در واقع یک نوع تکنیک اجرایی است.و بعد همانگونه که از نامش هم پیداست آن ها از طراحی شیشه های برش خورده به سبکی خاص تهیه شده اند. استحکام اصلی این شیشه طرح دار به علت سازه فلزی است که شیشه ها در بین آن قرار میگیرد. حال از این تکنولوژی مستحکم برای ساخت درب های ، سقف های شیشه ای ؛ نورگیر ها و حتی پنجره ها نیز استفاده میشود.

مراحل ساخت استین گلاس

• مرحله اول

در قدم اول شما باید مکان خود را برانداز کنید. و ببینید دقیقا چه نوعی از این شیشه متناسب با کار شما است. و بعد متناسب با همان مکان باید نوع شیشه را انتخاب کنید که این مرحله از اهمیت به سزایی برخوردار است. چرا که باید به دکوراسیون داخلی خود اشراف کامل داشته باشید وگرنه طرح دلخواه شما شکل نخواهد گرفت.

• مرحله دوم

در مرحله دوم باید بهترین مجموعه اجرایی را انتخاب کنید. مجموعه ای که بتواند با بهترین تجهیزات و وسایل به همراه کادری مجرب دقیقا مطابق میل شما سازه را طراحی کند. و کیفیت در سازه رعایت شود. برای مثال از برش منظم شیشه ها گرفته، تا متریال مناسب برای شیشه ، سازه فلزی مستحکم و نصب دقیق و حساب شده.

• مرحله سوم

در این مرحله دیگر کارهای نهایی باید انجام شود. که تیم انتخابی شما به بهترین نحو کارهای اجرایی را انجام داده و پروژه را تحویل دهند.

شیشه طرح دار

شیشه طرح دار

حساسیت نصب سقف شیشه ای

علت های فراوانی برای حساسیت داشتن بر روی اتتخاب تیم انتخابی وجود دارد. چرا که نصب و مونتاژ آن از حساسیت های بسیاری برخوردار است. و به راحتی نمیتوان از آن گذر کرد. چرا که اگر رعایت نشود بی شک مشکلات زیادی را برای شما به وجود میاورد. مخصوصا اگر مکان شما رستوران و یا کافه و یا مکانی پر رفت و آمد باشد. در رستوران شما سوا از کیفیت غذا دکوراسیون داخلی امری بسیار مهم است . و باید به بهترین روش آن را اجرایی و مراقبت به عمل اورد. چرا که جنبه بصری دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین ارکان برای حفظ و ایجاد مشتری دائمی است. به همین علت به آن دقت کنید و به راحتی از آن عبور نکنید.

نتیجه گیری

استین گلاس ها انتخاب بسیار خوبی برای طراحی دکوراسیون ها و مکان های مختلف است. طرح ها و جنس های آن نیز به شکل های مختلف قابل تهیه است. نکته مهم این است که هم مکان خود را به درستی بشناسیم و هم کار را به تیم حرفه ای بسپاریم تا با استفاده از بهترین متریال ها نصب به نحو احسن انجام شود.   همچنین میتوانید این مطالب را مطالعه کنید :

سقف کشسان 

آسمان مجازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *