روش هوشمندسازی ساختمان توسط شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمان انجام می‌شود. آموزش هوشمندسازی ساختمان توسط تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در اختیار مشتریان قرار گرفته و آن‌ها در جریان انواع هوشمندسازی ساختمان قرار خواهند گرفت. شاید برای شما نیز جالب باشد که یک ساختمان هوشمند از چه المان‌هایی تشکیل شده است. به چه ساختمانی می‌توانیم هوشمند خطاب کنیم و تفاوت آن با ساختمان‌های معمولی در چیست؟ می‌دانیم که ساختمان‌های هوشمند برای بهبود عملیات داخلی آن استفاده می‌شود و از ابزارهای خاصی در این زمینه استفاده می‌کند. نحوه استفاده از این ابزارهای مخلتف، تعیین کننده میزان هوش یک ساختمان است. روش‌هایی نیز برای افزایش میزان هوشمندی یک ساختمان وجود دارد که در سطوح حرفه‌ای به آن پرداخته می‌شود. آن‌چیزی که اندازه‌گیری می‌شود، نحوه تسلط روی مدیریت یک ساختمان هوشمند است. شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمانبا استفاده از روش هوشمندسازی ساختمان می‌توان مدیریت یک ساختمان را براساس سیستم‌های رتبه بندی در اختیار گرفت. این مدیریت می‌تواند در حوزه‌های مختلفی همچون مدیریت مصرف انرژی و موارد دیگر باشد. در خانه‌های هوشمند بدیهیاتی وجود دارد که سبب می‌شود ما بتوانیم نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. در طی چندین سال گذشته، انواع هوشمندسازی ساختمان در کشور ما شروع شده است و هرکدام هم دارای معیارهای خاصی هستند. روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری میزان دستیابی به یک ساختمان هوشمند وجود دارد. درواقع مدیران ساختمان برحسب اهدافی که در نظر دارند، می‌تواند یک خانه‌ی هوشمند را داشته باشند.

استانداردهای روش هوشمندسازی ساختمان

در روش هوشمندسازی ساختمان می‌توان به استانداردهای مختلفی دست یافت که یکی از آن‌ها عملکرد انرژی است. یک ساختمان بزرگ همراه با بخش‌های مختلف، یقینا مصرف انرژی بالایی خواهد داشت، اما با تجهیزات هوشمندسازی ساختمان می‌توان آن را مدیریت کرد. یکی از دلایل موفقیت این سیستم نیز مدیریت بهینه مصرف انرژی است که نقشه راه جامعی را برای دیگر ساختمان‌ها نیز ایجاد می‌کند. این نقشه را می‌تواند باعث پیشرفت آن سازمان شده و استانداردهای چندگانه‌ای را برای‌شان ایجاد کند. شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمان در این زمینه تلاش کرد‌ه‌اند تا سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را توجیه کرده و راهی برای شناسایی فرصت‌ها پیدا کنند. این شرکت‌ها می‌توانند مدیرانی را استخدام کرده و روی تاسیسات یک ساختمان هوشمند و فرصت‌های بهبود آن تفکر بیشتری داشته باشند. این در حالی است که هنگام تاسیس یک ساختمان، می‌توان از همان ابتدا روی هوشمندسازی آن نیز تفکر کرد. آموزش هوشمندسازی ساختمان در این حوزه انجام شده و می‌توان با کسب گواهی‌های معتبر، هزینه‌ی هوشمندسازی را از همان ابتدا کاهش داد.

سیستم‌های رتبه بندی روش هوشمندسازی ساختمان

این سیستم‌های رتبه بندی امیدوار هستند که بتوانند با ارائه یک روش عینی و استاندارد، میزان هوشمندی یک ساختمان را بررسی کنند. درواقع این سیستم تعیین می‌کند که این ساختمان چقدر هوشمند است؟ طراحی ساختمان‌های هوشمند می‌تواند برای همه‌ی مدیران تحریک آمیز باشد و آن‌ها به فکر هوشمندتر کردن ساختمان خود باشند. انواع هوشمندسازی ساختمان نیز در همین راستا افزایش پیدا کرده و همه ساله شاهد گسترش تعاریف یک ساختمان هوشمند هستیم. ضریب هوش ساختمان به‌عنوان ابزاری آنلاین است که مدیران تاسیسات از طریق آن می‌توانند به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ دهند. این سوالات معمولا ریتم خاصی در شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمان دارد و می‌توان تمام جنبه‌های عملکردی را در نظر گرفت. هوش ساختمان بدین ترتیب مورد ارزیابی گرفته و می‌توان به اطلاعات زیادی دست پیدا کرد. اشتراک گذاری اطلاعات سیستم و قضاوت در مورد آنان نیز می‌تواند روال متفاوتی داشته باشد. از این روش‌ها می‌توان در جهت تلاش برای بهبود عملکرد استفاده کرد. اکثر مدیران تاسیسات ساختمان هوشمند را تنها در سطح پایه درک کرده‌اند و نیاز به آموزش هوشمندسازی ساختمان بیشتری دارند.

استفاده از هوشمندسازی ساختمان پیشرفته

می‌توان گفت که یک ساختمان هوشمند ابتدا باید در سطح پایه بنا نهاده شده و سپس برحسب رقابت، فکرهای بیشتری روی آن کرد. این موضوع به‌طور معمول به ساختمان‌هایی مربوط می‌شود که از سیستم‌های یکپارچه در خود استفاده می‌کنند. حال سطح این سیستم‌های یکپارچه می‌تواند به‌کلی با همدیگر فرق داشته باشد. اگر میزان یکپارچه بودن سیستم‌ها را در گوشه گوشه ساختمان مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم به مدل‌هایی دست پیدا کنیم. اطلاعات و عملیاتی که در این سیستم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند در سطح ساده یا عمیق صورت بگیرد. در آموزش هوشمندسازی ساختمان می‌توان چنین نکاتی را ابتدا تعیین کرده و سپس اقدام به هوشمندسازی ساختمان کرد. به‌طور مثال، یقینا سطح یکپارچه بودن سیستم‌ها در هوشمندسازی یک خانه ابتدایی خواهد بود. اما روش هوشمندسازی ساختمان برای یک سازه امنیتی، باید به‌صورت عمیق کار شود. شرکت نگین الماس با در اختیار داشتن کادر مجرب و حرفه‌ای، نسبت به ارائه خدمات ارزشمندی همچون طراحی داخلی، دکوارسیون منزل، طراحی سقف کشسان، آسمان مجازی اقدام کرده است و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن 55422684 تماس حاصل کنید.

تاثیر فناوری اطلاعات

ساختمان‌های هوشمند ارتباط بسیار نزدیکی با فناوری ارتباطات دارند. از وقتی که این فناوری به دنیای مدرن راه پیدا کرده است، روش هوشمندسازی ساختمان نیز تغییرات زیادی داشته باشد. هوشمندسازی ساختمان یقینا قبل از این فناوری نیز وجود داشته است، اما بعد از فناوری ارتباطات، توانست که سر و شکل مدرن‌تری به خود بگیرد. شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمان از این فناوری استفاده کرده و امکانات بیشتری را توانستند که ارائه کنند. ارتباطات را می‌توانیم به عنوان موتوری بدانیم که هوش ساختمان را چند لول به بالا می‌رساند. توسعه دهندگان برتر در هوشمندسازی ساختمان نیز به چنین موردی اذعان کرده‌اند. تجهیزات هوشمندسازی ساختمانمی‌توان از فناوری ارتباطات به‌عنوان ابزار دقیقی استفاده کرده و سیستم برق رسانی، لوله کشی یا سیستم تهویه ساختمان را به شکل دیگری برقرار کرد.

کارکرد یک ساختمان هوشمند

یک ساختمان هوشمند باید در زندگی واقعی بتواند کارکرد و کاربردش را نشان دهد. ساختمان هوشمند باید بتواند آتش سوزی را به‌صورت هوشمند تشخیص داده و اقدامات لازم را انجام دهد. یک ساختمان هوشمند می‌تواند نجات دهنده جان مردم بوده و خسارات وارده به ساختمان را نیز کاهش دهد. وقتی که همه‌ی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند به‌صورت یکپارچه است، می‌توان از بیرون و از طریق یک سیستم متمرکز همه چیز را کنترل کرد. حتی هنگام سرقت نیز ساختمان هوشمند به‌راحتی قابل کنترل است. می‌توان فرصت طلبان را در یک ساختمان هوشمند گرفتار کرده و زنگ خطر را به‌موقع به صدا درآورد. بنابراین تجهیزات رایانه‌ای نیز در این زمینه کاربرد بسیار زیادی دارند. البته باید آموزش هوشمندسازی ساختمان در این زمینه به‌طور کامل تبیین شده و بتوان از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان نیز به‌خوبی استفاده کرد. بسیاری از ساختمان‌های هوشمند را می‌توان نام برد که حتی سیستم روشنایی را به سیستم یکپارچه متصل می‌کنند. این ساختمان‌ها می‌توانند به‌طور خودکار و در طی زمان‌های خاصی سیستم روشنایی را برقرار کرده یا خاموش کنند.

میزان خودکار بودن سیستم‌ها در روش هوشمندسازی ساختمان

در یک ساختمان هوشمند می‌توان میزان خودکار بودن سیستم‌ها را نیز تعیین کرد. گاهی اوقات لازم است که از میزان هوشمند بودن ساختمان کاسته و کنترل بیشتری روی آن داشت. این تصمیم کاملا برعهده مدیران تاسیسات است و برحسب زمینه‌های کاری مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد. اگر اکثر سیستم‌ها در ساختمان هوشمند و یکپارچه باشند، یقینا در بسیاری از حالات نیازی به دخالت انسان نخواهد بود. گاهی اوقات ممکن است که این سیستم دچار مشکل شود و مشکلات بیشتری را داشته باشیم. انواع هوشمندسازی ساختمانبه‌همین دلیل همواره توصیه شده است که کنترل میزان هوشمند ساختمان نیز برعهده مدیریت باشد تا بتواند درمواقع لزوم به کمک ساختمان بیاید. در این شرایط شرکت های معتبر هوشمندسازی ساختمان با استفاده از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان می‌توانند سطح هوش متوسط را در نظر بگیرند. فراموش نکنید که در این زمینه نیز استانداردهای وجود دارد و شما می‌توانید مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. شرکت نگین الماس با داشتن کادر مجرب و سابقه‌ای طولانی، می‌تواند نکات لازم در جهت هوشمندسازی ساختمان را در اختیار شما قرار دهد.

دلایل هوشمندسازی ساختمان و خانه

دلایل زیادی ممکن است برای استفاده از روش هوشمندسازی ساختمان وجود داشته باشد. در جوامعی که ما در آن زندگی می‌کنیم، ساختمان‌ها ابعاد و اندازه‌ی بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. به‌همین دلیل عملا نمی‌توان تمام قسمت‌های آن را با کمک نیروهای انسانی مدیریت کرد. در همین راستا ما سعی می‌کنیم که با استفاده از انواع هوشمندسازی ساختمان این مدیریت را در سطح بهتری انجام دهیم. هرچه قدر که اهمیت ساختمان و ابعاد آن بیشتر و بزرگ‌تر باشد، یقینا نیاز به استفاده از روش هوشمندسازی ساختمان نیز بالاتر خواهد رفت. یک ساختمان هوشمند می‌تواند در سطح بسیار ساده باشد و به‌طور مثال تنها سیستم گرمایشی و روشنایی را هوشمند کنیم. این چنین سیستم‌های یکپارچه‌ای بیشتر برای کارخانه و حتی ساختمان‌های مسکونی بزرگ و برج‌ها کاربرد دارد و در کشور ما نیز زیاد یافت می‌شود. بهتر است بدانید که روش هوشمندسازی ساختمان آنقدر پیشرفت کرده است که می‌توان یکپارچه سازی سیستم‌ها را در سطحی بسیار پیشرفته برقرار کرد. این سطح پیشرفته دیگر از سطح روشنایی و گرمایشی خارج شده و به سیستم درب‌ها، تهویه و دیگر المان‌ها گسترش پیدا کرده است. به‌همین دلیل این کار کاملا تخصصی است و شما با یک مشاوره دقیق، می‌توانید با کمترین هزینه ساختمان خود را هوشمند کنید. شما می‌توانید سطح آن را نیز خودتان تعیین کرده و در آینده نیز به ارتقا آن فکر کنید. با صرف هزینه برای استفاده از روش هوشمندسازی ساختمان می‌توانید در آینده هزینه‌های خود را کاهش دهید. یک ساختمان هوشمند مصرف برق، آب و گاز پایینی خواهد داشت و تهویه به میزان موردنیاز انجام می‌شود. روشنایی ساختمان بیهوده نخواهد بود و در صورت عدم نیاز، خاموشی برقرار می‌شود. همین عوامل سبب می‌شود که چند سال دیگر، یک بازگشت سرمایه خوب داشته باشیم. بنابراین حتما انواع هوشمندسازی ساختمان را در نظر داشته باشید و از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در سازه‌های خود استفاده کنید.

سقف کشسان 

آسمان مجازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *