روش هوشمند سازی ساختمان توسط شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد. آموزش هوشمند سازی ساختمان نیز توسط تجهیزات هوشمند سازی ساختمان توسط همین شرکت‌ها ارائه شده و می‌توانید انواع هوشمند سازی ساختمان را برای خانه یا محل کار خود در نظر بگیرید. خانه هوشمند عمدتا به ساختمانی گفته می‌شود. که امکانات آن از طریق اتصال به اینترنت، می‌توانند امکان کنترل و مدیریت بهتری داشته باشند. این خانه‌ها را می‌توانید از راه دور نیز کنترل کرده و سیستم‌هایی مانند روشنایی و گرمایش آن‌ها را بدین ترتیب مدیریت کنید. فناوری خانه هوشمند، اغلب به‌صورت اتوماسیون خانگی خواهد بود و از کلمه لاین domus برای این منظور استفاده می‌کند. در روش هوشمند سازی ساختمان می‌توان برای امنیت، آسایش، راحتی و بهره‌وری انرژی صاحب خانه. از انواع هوشمند سازی ساختمان استفاده کرد. در هوشمند سازی ساختمان شما باید به کنترل دستگاه‌های هوشمند داخل خانه پرداخته و بتوانید سطحی از هوشمندی را در آن برقرار کنید. شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در این زمینه وارد عمل شده و می‌توانند بخشی از سیستم‌ها را هوشمند کنند. این تصمیم کاملا برعهده شما قرار دارد و می‌توانید بخش یا کل خانه را هوشمند کنید. تجهیزات هوشمند سازی ساختماناغلب اوقات، در روش هوشمند سازی ساختمان از یک برنامه استفاده شده و سیستم‌ها و دستگاه‌های خانه نیز با یکدیگر کار می‌کنند. داده‌هایی که در این زمینه به اشتراک گذاشته می‌شود، براساس تنظیماتی است که از طریق همین برنامه‌ها فراهم می‌شود. صاحب‌ خانه‌ها اصلی‌ترین نقش را در این زمینه خواهند داشت.

نمونه‌هایی از فناوری در روش هوشمند سازی ساختمان

تقریبا به هر خانه‌ای که بخواهیم نگاهی بیندازیم، جنبه‌ای از فناوری وارد آن شده است. و در فضای داخلی و خارجی آن استفاده می‌شود. از لامپ، ماشین ظرف شویی و غیره گرفته تا موارد مختلف دیگر، همگی نشان از ورود فناوری به آن خانه است. تلویزیون‌های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه‌های کاربری عمل می‌کنند. که می‌توانیم به ویدیو، موسیقی و دسترسی به اینترنت اشاره کنیم. برخی از تلویزیون‌ّای هوشمند دارای قدرت تشخیص صدا یا حرکت نیز هستند. که تکنولوژی پیشرفته‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. سیستم‌های روشنایی می‌توانند جایگاه لامپ‌های معمولی داخل خانه را گرفته و امکان کنترل از راه دور را فراهم کنند. صاحبان خانه در چنین مواقعی به‌صورت سفارشی این سیستم روشنایی را کنترل کرده و در خیلی از مواقع روی آن دخالتی ندارند. در چنین شرایطی یقینا مصرف انرژی نیز در خانه بهتر مدیریت خواهد شد و می‌توان قبض‌ها را کاهش داد. صاحبان خانه می‌توانند در زمان حضور سرنشینان، یک سیستم تشخیصی قرار داده و نور را در صورت لزوم تنظیم کنند. لامپ‌های هوشمند می‌توانند براساس در دسترس بودن نور روز نیز یک تنظیم درست و اساسی داشته باشند.

سیستم گرمایشی در ساختمان هوشمند

ترموستات‌های هوشمند مانند Nest، معمولا دارای یک وای فای یکپارچه نیز هستند. که به کاربران اجازه می‌دهند تا دمای خانه را تنظیم کنند. این دما براساس برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل از راه دور تنظیم شده و می‌توانند رفتارهای خاصی از خودشان داشته باشند. این دستگاه‌ها می‌توانند رفتارهای صاحبان خانه را آموزش دیده و به‌طور خودکار تنظیمات خود را تغییر دهند. بدین ترتیب می‌توانند حداکثر راحتی و کارایی را برای صاحبان خانه‌ها داشته باشند. ترموستات‌های هوشمند می‌توانند میزان مصرف انرژی را گزارش داده و به کاربران یادآوری کنند که فیلترها و موارد دیگر را تغییر دهند.

قفل‌های هوشمند در روش هوشمند سازی ساختمان

یکی دیگر از موارد مهمی که در خانه‌های هوشمند به آن‌ها توجه می‌شود، سیستم قفل است. سیستم قفل‌ها می‌تواند هوشمند باشد و شما می‌توانید برای باز کردن درب گاراژ و دیگر موارد مشابه، از آن استفاده کنید. این مورد کمک می‌کند که امنیت خانه به شیوه‌ی بهتری محافظت شده و باز و بسته کردن در شرایط بد آب و هوایی نیز عالی صورت گیرد. صاحبان خانه حتی می‌توانند دسترسی بازدید کنندگان از ساختمان را نیز محدود کرده و به آن‌ها گواهی مجاز یا رد صلاحیت بدهند. همچنین می‌توان سیستم هوشمند را به‌صورت خودکار تنظیم کرده و باز و بسته کردن را بدون نیاز به دست زدن فراهم کرد. انواع هوشمند سازی ساختمانبا استفاده از دوربین‌های امنیتی هوشمند، می‌توان ساکنین خانه‌ها را هنگام دور بودن از خانه به دلیل مسافرت، از امنیت خانه باخبر کرد. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در این زمینه کاربرد دارد و در انواع هوشمند سازی ساختمان نیز می‌توان به چنین سیستم‌هایی دست یافت. شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در این زمینه می‌توانند حسگرهای حرکتی هوشمندی را در ساختمان‌ها به کار گیرند. بدین ترتیب این حسگرها می‌توانند تفاوت بین ساکنین و همسایگان را تشخیص داده و حتی سارقین و حیوانات خانگی را نیز به‌خوبی تشخیص دهند. تنها کافی است که با آموزش هوشمند سازی ساختمان به صاحبان خانه‌ها این امکان را بدهیم که استفاده‌ی صحیحی از آن داشته باشند. در صورت مشاهده رفتار مشکوک، می‌توان در چنین شرایطی به‌صورت هوشمند به مقامات پلیس اطلاع دهیم. و بدون نیاز به حضور خودمان در محل، موارد امنیتی را مو به مو اجرا کنیم. شرکت نگین الماس سابقه‌ای طولانی و ارزشمند در زمینه ارائه خدمات مختلفی همچون طراحی سقف کشسان، آسمان مجازی، دکوراسیون منزل، طراحی داخلی و تعمیر پکیج دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 55422684 تماس حاصل کنید.

وسایل هوشمند در روش هوشمند سازی ساختمان

با اتخاذ انواع هوشمند سازی ساختمان می‌توانید مراقبت از حیوانات خانگی را نیز بدون استرس خاصی انجام دهید. می‌توانید در این زمینه از فیدرهای متصل به‌صورت خودکار استفاده کرده و گیاهان خانگی و چمن‌ها را از طریق تایمر آبیاری کنید. انواع لوازم آشپزحانه را نیز می‌توانید به‌صورت هوشمند مورد استفاده قرار دهید که قهوه ساز یکی از انواع آن‌ها است. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان این امکان را به شما می‌دهد. که به‌صورت خودکار و زمان بندی شده، یک فنجان تازه قهوه آماده کرده و در صبح میل کنید. این مورد خیلی جالب خواهد بود و بدون نیاز به بیدار شدن پیش از موعد، قهوه‌ی آماده خود را خواهید داشت. یخچال‌های هوشمندی نیز در چنین خانه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. که می‌توانند تاریخ انقضای محصولات را در خود ثبت کنند. شما می‌توانید از این طریق در آینده یک لیست خرید از یخچال دریافت کرده. و حتی دستورالعمل‌هایی را براساس مواد موجود در یخچال دریافت کنید. زودپز، تستر و دیگر لوازم نیز کارکرد هوشمندی خواهند داشت. و می‌توانید ماشین لباسشویی و خشک کن را در زمان‌های تعیین شده مورد استفاده قرار دهید. یک مثال جالب دیگر این است که می‌توانید مانیتورهای سیستم خانگی را از نظر امنیتی کنترل کنید. بدین ترتیب هر زمان که موج برق به‌صورت غیرایمن وارد مدار شد. وسایل خاموش شده و از خرابی آن‌ها جلوگیری می‌شود. حتی آب و امکان جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها نیز در یک خانه‌ی هوشمند فراهم خواهد شد. و اتفاقات پیش بینی نشده بهتر کنترل خواهد شد.

جوانب مثبت و منفی در روش هوشمند سازی ساختمان

یکی از مهم‌ترین مزایای اتوماسیون خانگی، ایجاد آرامش برای صاحبان خانه است. آن‌ها این امکان را خواهند داشت که خانه‌ی خود را از راه دور کنترل کرده. و در مقابل خطرات امنیتی و سرقت از خود محافظت کنند. این موارد مصادیق کاملا سطحی و ابتدایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. و مزایای بسیار جالب و ریزبینانه‌ای نیز وجود دارد که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید از قفل نشدن خانه به‌صورت اتفاقی جلوگیری کرده. و خطرات آتش سوزی در آشپزخانه را نیز به‌دلیل فراموش از بین ببرید. می‌توانید داروها و مصرف آن‌ها را به سیستم هوشمند خانه سپرده و یادآوری‌های لازم را دریافت کنید. نظارت جامعی می‌توانید روی تمام این اوامر داشته باشید و به افراد مسن در خانه کمک کنید. نظارت روی چنین مواردی می‌تواند خیال راحت را برای شما فراهم کند. شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمانشما با چنین سیستم هوشمند دیگر نیازی نخواهید داشت. که برای یکسری از کارها در خانه حضور داشته باشید و می‌توانید برای خود زمان بخرید. می‌توانید بدون نیاز به خانه‌ی سالمندان، از عزیزان خود در خانه به‌شکل بهتری مراقبت کنید و این مراقبت را هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز ادامه دهید. انواع هوشمند سازی ساختمان این امکان را به شما می‌دهد که تنظیمات ترجیحی کاربر را برای سهولت فراهم سازی کنید. برای مثال شما می‌توانید درب گاراژ را به‌منظور روشن شدن چراغ‌ها، روشن شدن شومینه و پخش آهنگ موردعلاقه خود را با آن برنامه‌ریزی کنید. این موارد کاملا دلخواه هستند و صاحب خانه می‌تواند چنین مواردی را تعیین کند.

معایب سیستم‌های هوشمند

از معایب سیستم‌های هوشمند نیز می‌توانید به استاندارد نبودن برخی از آن‌ها اشاره کنیم که هنوز جای کار بسیار دارد. در کشور ما چنین مواردی در حال جا افتادن است و شما می‌توانید از شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در این زمینه کمک بگیرید. شرکت‌های معتبر دارای سابقه طولانی هستند و می‌توانند با دانش روز اروپا و آمریکا این سیستم‌ها را در خانه و ساختمان شما فراهم کنند. بنابراین نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید معایب این سیستم‌ها را تا حد زیادی در ساختمان خود کاهش دهید. حتی می‌توان با آموزش هوشمند سازی ساختمان برای ساکنین خانه، از مزایای آن بیشتر بهره مند شده و نرخ این معایب را کاهش داد. آموزش هوشمند سازی ساختمان صحیح باید توسط همین شرکت‌های معتبر انجام شود و شرکت نگین الماس می‌تواند به شما کمک کند. در این شرکت تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به‌صورت کاملا تخصصی وجود دارد و کیفیت مطابق با علم روز جهان را دارا خواهد بود. در ادامه می‌توانید بیشتر بخوانید:

سقف کشسان 

آسمان مجازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *