سقف کشسان چاپی نورگذر چیست؟

 

سقف کشسان نورگذر چیست؟ شاید برخی از شما این سوال برای تان‌ مطرح شده باشد که سقف کشسان چاپی نورگذر چیست؟

باید بگوییم که این محصولات شفافیت بیشتری دارند و برای این که طرح و رنگ آن به خوبی به چشم آید، در پشت شان‌ چراغ های متنوعی را می توان نصب کرد. به آن ترنسپرنت هم می گویند و از جمله پوشش های سقفی پرمصرف محسوب می شود.

با چنین سقف های کاذب می توان نور طبیعی مورد نیاز یک محیط را نیز فراهم کرد و از سوی دیگر، جلوه ای زیبا به فضا بخشید. پارچه هایی که در این عرصه استفاده می شوند نیز نازک هستند و همین باعث می گردد تا به خوبی نور چراغ هایی که در پشت تعبیه شده اند، از آن بگذرد.

در چند دهه اخیر سقف های کششی پرینتی جزء محبوبترین، پرکاربردترین، باکیفیت‌ترین و سریع‌ترین شیوه طراحی دکوراسیون داخلی است. ویژگی این تکنولوژی این است که به کمک نوعی جوهر مخصوص و تحت اشعه فرا بنفش (uv)  فوراً لایه‌ای از دستگاه چاپ با کیفیت بسیار بالا بر روی پوشش‌­های کشسان msc ایجاد می‌­شود.این تکنولوژی چاپ امکان چاپ تصاویر تمام رنگی با رزولوشن بالا را روی تمامی این پوشش­‌ها فراهم می­‌آورد. بر همین اساس هر تصویر دلخواه، حتی تصویر خودتان قابلیت چاپ بر روی انواع آن را دارد.

از مزایای چاپ uv بر روی سقف ­های کشسان می‌­توان به داشتن رنگ‌های درخشان‌تر و باکیفیت‌تر به خصوص بر روی نوع شفاف (ترنسلوسنت) و یکدست نشان دادن. رنگ‌های نقطه‌ای و کیفیت بسیار بالای تصاویر، استفاده از رنگ‌های دوستدار محیط زیست که پس از خشک شدن کاملاً ایمن هستند. همچنین ثابت بودن رنگ‌­ها به دلیل خشک شدن سریع آن‌­ها توسط اشعه فرابنفش و امکان چاپ یکدست تا عرض ۵ متر را اشاره کرد.

سقف کشسان چاپی نورگذر چیست؟

سقف کشسان چاپی نورگذر چیست؟

می توانید از سقف های مطرح بحث، در مکان های گوناگونی نیز استفاده کنید که از این قرار می باشد:

  • اتاق های خواب
  • لابی ساختمان های متفاوت
  • برای کتابخانه ها
  • آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی
  • راه پله ها
  • فروشگاه های گوناگون

 

این کالاها به مثابه فیلتر نور عمل می نمایند و باعث می گردند‌ تا نور به صورت یکنواخت پخش شود. از طرف دیگر شما قادر می باشید که از چراغ های رنگی و یا ساده در این زمینه کار بگیرید. به هر حال، دست تان‌ برای طراحی های خلاقانه باز است.

 

طراحی و نصب سقف کشسانی چاپی نورگذر

اجرای سقف کاذب پس از نصب ریلها و نصب سقف کشسان چاپی نورگذر روی ریلها به گونه ای است که ریلها کاملا مخفی بوده و به هیچ وجه قابل رویت نیستند که این زیبایی اجرا را بیشتر و جذاب تر میکند.

حال شما با این محصول آشنایی پیدا کردید و اکنون میتوانید با توجه به سلیقه خود یک طرح را برای اجرا در نظر بگیرید و برای اجرای آن اقدام نمایید. برای زیبایی بیشتر و نورپردازی صحیح باید به فاصله سقف اصلی تا سقف کشسان دقت کرد و فاصله ای مناسب بین آنها ایجاد شده باشد. نورپردازی مناسب موجب وضوح و شفافیت لازم می گردد و لذت بیشتری ایجاد خواهد نمود.

 

قابلیت سقف کشسان چاپی نورگذر

به دلیل یکپارچگی در رنگ سقف کشسان نورگذر با دانش جدید که به وجود آوردیم قابلیت چاپ بر روی این نوع سقف را انجام داده ایم تا توسط سقف کششی نورگذر سقف جدیدی تولید کنیم به نام سقف پرینتی یا چاپی یا همان یا سقف کششی سه بعدی که بسیار تنوع در طرح و رنگ را شامل شده است.

بهبود عمل کرد سقف ترنسپرنت یا نورگذر همان چاپ سه بعدی در این سقف توسط دستگاه چاپ اکوسالون یا چاپ یوی است.

قابلیت سقف کشسان چاپی نورگذر

قابلیت سقف کشسان چاپی نورگذر

ویژگی های سقف کشسان چاپی:

  • اجرای سقف کشسان چاپی : %90 PVC و 5% پلاستی سایزر و %5 افزودنی های مجاز
  • ضخامت 0.8 تا 1 میلی متر
  • وضوح بسیار بالا
  • قابلیت چاپ تصاویر سه بعدی
  • ضخامت یکدست
  • قابلیت تغییر تصویر واضح به مات برای طرح های کلاسیک
  • حداکثر عرض پارچه بدون درز.5 متر می باشد
  • حداقل زمان برای چاپ 1 روز می باشد

 

کاربرد ها و مزایای سقف کشسان نور

1 – سقف کشسان ترنسپرنت:

این سقف ها پوشش سفید رنگی دارند و نسبت به سایر سقف های کشسان نورگذری بهتری دارند. برای نورپردازی این سقف ها بهتر است از SMD استفاده کنید که هم نور یکدست تر و بهتری می دهد و هم طول عمر زیادی دارند. همچنین مصرف انرژی آن ها نسبت به سایر منابع نوری کمتر است.

سقف کشسان ترنسپرنت تقریبا 85 درصد نور منابع نوری را از خود عبور می دهد و گزینه بسیار مناسبی برای محیط هایی که نیاز به یک نور یکدست و مناسب دارند می باشد. سقف های کشسان ترنسپرنت در محیط هایی مثل مراکز تجاری، محیط های اداری، بیمارستان ها و غیره به دلیل اینکه نور خوبی را برای محیط تامین می کنند بسیار پرکاربرد هستند.

 

2- سقف کشسان چاپی نورگذر:

در این نوع سقف ها شما می توانید طرح مورد نظر خود را روی پارچه چاپ کنید و پشت آن را نورپردازی کنید. این طرح می تواند طرح لوگوی شرکت، تصویر طبیعت یا آسمان،طرح های معماری مختلف و غیره باشد. جنس این پارچه با پارچه ترنسپرنت متفاوت است و نسبت به آن نورگذری کمتری دارد (حدود 65 درصد).

بعد از چاپ طرح مورد نظر بر روی پارچه میزان نورگذری آن کمتر می شود و در مقابل رنگ های تیره مثل رنگ سیاه نور دیگر از آن عبور نمی کند. پس با توجه به نکات گفته شده باید در هنگام انتخاب طرح یا عکس به نکات پایین دقت شود:

  1. کیفیت عکس باید بالا باشد تا زیبایی بصری مورد نیاز را فراهم کند.
  2. اگر به نور زیادی نیاز دارید بهتر است طرح مورد نظر شما رنگ تیره نداشته باشد تا نور بیشتری از پارچه عبور کند.

 

سقف کشسان چاپی نورگذر:

سقف کشسان چاپی نورگذر

نورپردازی سقف کشسان

نورپردازی سقف های کشسان معمولا با سیستم های 12 ولت و 220 ولت انجام می شود. پیشنهاد ما استفاده از سیستم 12 ولت است. چون هم طول عمر بیشتری دارد و هم نوریکدست تری دارد. همچنین مصرف انرژی آن به مراتب کمتر است. از نکات مهم در نورپردازی سقف های کشسان فاصله سقف تا پارچه می باشد. این مقدار به ما کمک می کند هنگام نورپردازی SMD ها در چه فاصله ای از هم قرار بگیرند تا خطوط نوری دیده نشود و نور به صورت یکپارچه معلوم شود.

 

سقف کشسان لاکر فیبرکار شده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *