هوشمندسازی ساختمان چیست و چگونه می‌توان یک خانه هوشمند را اجرایی کرد؟ برای پاسخ به سوال هوشمندسازی چیست و چگونه می‌توان هوشمندسازی منازل را انجام داد، می‌توانید با مقاله‌ی زیر همراه شده و نکات ارزشمندی را یاد بگیرید. خانه‌های نوساخت را می‌توان با شیوه‌های بسیار ساده‌ای هوشمند کرده و از امکانات آن استفاده کرد. اجرای خانه هومند به عوامل زیادی بستگی دارد، اما شرکت‌های معتبر می‌توانند این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. می‌دانیم که در کشورهای توسعه یافته، خانه‌های نوساز معمولا با زیرساخت‌های خانه هوشمند ساخته می‌شوند. از طرف دیگر، خانه‌های قدیمی نیز می‌توانند از طریق فناوری‌های هوشمند، مقاوم سازی شوند. بسیاری از سیستم‌های خانه های هوشمند هنوز هم با X10 یا Insteon کار می‌کنند. با محبوبیت وای فای و بلوتوث، یقینا می‌توانند این سیستم‌ها را تغییر داده و با دستگاه‌های کنونی به کار ادامه داد. پروتکل‌های متداولی در این زمینه وجود دارد که می‌توانیم به Z-Wave و Zigbaee اشاره کنیم. این پروتکل‌ها برای ایجاد اتوماسیون خانگی کاربرد دارند. هوشمندسازی چیست در پاسخ به سوال هوشمندسازی چیست می‌توانیم به نکات مختلفی اشاره کنیم. در ساخت خانه‌های هوشمند معمولا از فناوری ارتباطات استفاده می‌کند و هوشمندسازی بدین ترتیب انجام خواهد شد. امروزه از این سیستم‌ها استفاده شده و هردوی آن‌ها مجهز به فناوری‌های شبکه مش هستند. برای هوشمندسازی ساختمان می‌توان از سیگنال‌های رادیویی کوتاه برد نیز استفاده کرد. نسخه‌های کم مصرفی از آن‌ها نیز وجود دارد که برای هوشمندسازی ساختمان کاربرد دارد. اگرچه این دو برنامه یاد شده از پروتکل‌های تقریبا یکسانی استفاده می‌کنند و تراشه‌ی جفت آن‌ها نیز یکی است. Zigbaee اغلب پیچیده‌تر است و تراشه‌های آن را چندین شرکت به‌صورت همزمان تولید می‌کنند.

ابزارهای هوشمند در هوشمندسازی ساختمان

به نظر شما هوشمندسازی ساختمان چیست و چگونه می‌توان دستگاه‌ها و وسایل را در آن هوشمند کرد. تفاوت این ساختمان‌ها با موارد معمولی در چیست؟ می‌دانیم که ساختمان‌های هوشمند از مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و وسایل هوشمند ساخته شده‌اند. تفاوت آن‌طور که شما فکر می‌کنید نخواهد بود و بلکه این ارتباطات است که به یک زندگی عادی وارد می‌شود. درواقع شما می‌توانید همان کیفیت همیشگی زندگی را داشته باشید، اما راحتی و آسایش بسیار بیشتر خواهد شد. ساختمان هوشمند صرفا مربوط به هوشمندسازی وسایل نیست و برخی از کارها نیز باید به‌صورت شبکه‌ای کار کنند. مواردی وجود دارد که از طریق یک شبکه کنترل از راه دور قابل کنترل هستند. همه‌ی دستگاه‌ها در این حالت توسط یک کنترل کننده اتوماسیون کار می‌کنند. اغلب این موارد به هاب خانه هوشمند متصل می‌شود و یکی از تعریف‌های هوشمندسازی ساختمان چیست خواهد بود.

هاب هوم هوشمند چیست؟

هاب هوم هوشمند یک دستگاه سخت‌افزاری است که به‌عنوان نقطه مرکزی سیستم خانه شناخته می شود. این هاب قادر به درک، پردازش داده و ارتباطات بی‌سیم است. این هاب مجهز به برنامه‌ی خاصی است که می‌تواند برای یکپارچه‌سازی کارهای خانه استفاده کند. تعداد برنامه‌ها در یک هاب هوم می‌تواند زیاد باشد و بسته به میزان بزرگی خانه خواهد بود. هوشمندسازی منازل هوشمندسازی ساختمان چیست هاب هوم قابل کنترل از راه دور است و توسط صاحبان خانه می‌تواند برنامه ریزی متفاوتی داشته باشد. در اماکن مختلفی از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود که می‌توانیم به Google Home و Amazon Echo اشاره کنیم.

ساخت سیستم‌های هوشمند خانه

در تبیین موضوع هوشمندسازی چیست گفتیم که یک خانه هوشمند به سیستم‌های خود بستگی دارد. برخی از سیستم‌های خانه می‌توانند از ابتدا ایجاد شوند. به‌طور مثال، با استفاده از Raspberry Pi یا سایر نمونه‌های اولیه می‌توانیم سیستم‌هایی را مختص یک خانه ایجاد کنیم. سایر موارد را می‌توان به عنوان کیت یک خانه در نظر گرفته و هوشمندسازی ساختمان را پی گرفت. این کیت به‌عنوان یک پلتفرم خانگی محسوب می‌شود و شامل قطعات موردنیاز برای شروع یک پروژه است. اتوماسیون خانه همواره باید روی این پلتفرم پیاده‌سازی شده و بتوانیم در همه‌ی حالات آن را مورد استفاده قرار دهیم.

سیستم‌ها در حالت ساده

وقتی که صحبت از حالت‌های ساده‌ی یک خانه هوشمند می‌شود، می‌توانیم به زمان‌بندی یا فعال‌سازی سیستم‌ها اشاره کنیم. وقایع در این سیستم‌ها به‌موقع و در یک ساعت مشخص فعال‌سازی می‌شوند. به‌طور مثال، در هوشمندسازی منازل معمولا کاهش و افزایش میزان پرده‌های خانه سر ساعتی مانند ۶ بعداز ظهر انجام خواهد شد. این موضوع کاملا ثابت است و به عوامل دیگری بستگی ندارد. این در حالی است که برخی از وقایع دیگر، می‌تواند توسط عوامل دیگر مورد تحریک واقع شود. این تحرک توسط عملکردهای سیستم خودکار خواهد بود. به‌عنوان مثال، وقتی که گوشی هوشمند مالک به در نزدیک می‌شود، قفل هوشمند باز خواهد شد. این موضوع دیگر منوط به تایم مشخصی نیست و کمی پیچیده‌تر خواهد بود. بنابراین در پاسخ به سوال هوشمندسازی چیست می‌توانیم فاکتورهای دیگری را هم دخیل بدانیم. قفل هوشمند در سیستم‌های پیچیده باز شده و چراغ‌های هوشمند نیز به کار گرفته می‌شوند. البته این مورد هم در مقایسه با سیستم‌های پیچیده‌تر، سیستم ساده‌ای دارد.

تاثیر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در هوشمندسازی ساختمان

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیز به‌طور فزاینده‌ای در سیستم‌های خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت‌ها به برنامه‌های اتوماسیون خانگی امکان می‌دهد که با محیط سازگار شوند. درواقع این سازگاری با کمک یادگیری ماشین صورت گرفته و خانه هوشمند یادگیری مناسب خواهد داشت. یادگیری کمک می‌کند که میزان هوشمند در آینده بسیار بیشتر شده و نیازی به تنظیمات مجدد نباشد. بنابراین مبحث هوشمندسازی ساختمان چیست می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد. به‌عنوان مثال، سیستم‌های فعال‌سازی صدا می‌توانند دارای دستیارهای مجازی باشند. این دستیارهای مجازی با توجه به تنظیمات و الگوهای خاصی عمل می‌کنند. خانه هوشمند این الگوها یکسان نیستند و در طی میزان استفاده از آن، شخصی‌سازی می‌شوند. شما می‌توانید در چنین شرایطی الگوهای ساکنین را یاد گرفته و کم کم با آن مچ شوید. هرچه قدر که میزان افراد خانه بیشتر باشد، این یادگیری نیز بیشتر صورت می‌پذیرد.

معماری در هوشمندسازی ساختمان

معماری ساختمان‌های هوشمند می‌تواند متفاوت‌ از خانه‌های معمولی باشد. هر خانه هوشمند می‌تواند یک ساختمان هوشمند در نظر گرفته شود. اما این ساختمان هوشمند است که تعریف جامع‌تری به‌خود می‌گیرد. بنابراین ما نیز سعی خواهیم کرد که این موضوع را از دیدگاه جامع‌تری مورد بررسی قرار دهیم. ساختمان‌های سازمانی، تجاری، صنعتی و مسکونی می‌توانند شکل و اندازه متفاوتی داشته باشند. به‌عنوان مثال، یک دفتر کاری در آسمان خراش‌ها و اقامتگاه‌های کوچک، شکل و شمایل متفاوتی از همدیگر دارند. استفاده از فناوری‌های اینترنت اشیا برای بهبود کارایی ساختمان، می‌تواند مدنظر قرار بگیرد. کاهش هزینه‌های انرژی نیز از این طریق صورت گرفته و تاثیرات زیست محیطی بسیار خواهد داشت. شما برای اطمینان از امنیت خانه و همچنین رضایت ساکنین می‌توانید چنین سیستم‌هایی را برقرار کنید. فراموش نکنید که بسیاری از این فناوری‌ها به‌صورت خودکار توسط شرکت نگین الماس در هوشمندسازی مدنظر خواهد بود.

فناوری‌های مورداستفاده در معماری ساختمان هوشمند

در ساختمان هوشمند می‌توان فناوری‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد. روشنایی، انرژی، گرمایش، تهویه مطبوع و کلی از سیستم‌های دیگر قابل پیاده‌سازی در یک خانه هوشمند است. در چنین زمینه‌ای تنها خواست کاربر است که تعیین خواهد کرد چه میزان هوشمندسازی ساختمان باید انجام شود. در این راستا می‌توانید از سطح ساده تا پیشرفته این خانه‌ها را نوسازی کرد. البته هر خانه هوشمندی معمولا با امنیت آن شناخته می‌شود. در کشور ما منظور از هوشمندسازی ساختمان، بیشتر منوط به جنبه‌های امنیتی ساختمان است. ابتدا باید امنیت خانه هوشمند شده و سپس به موارد دیگر برسیم. شرکت نگین الماس نیز خدمات ارزنده‌ای را در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هزینه‌های انرژی را در یک ساختمان با چنین روش‌هایی کاهش دهید.

کاهش هزینه‌ها با هوشمندسازی ساختمان

در یک خانه هوشمند می‌تواند سنسورهایی را مدنظر قرار داد تا در فصول مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این سنسورها می‌توانند درجه حرارت را اندازه گیری کرده و سیستم گرمایش را تنظیم کنند. یقینا دمای موردنظر در فصول سرد و گرم سال یکسان نخواهد بود. می‌توان برای این منظور یک تنظیم شخصی نیز برقرار کرد. این سنسورها تشخیص می‌دهند که چه زمان نیاز به کاهش درجه حرارت وجود دارد و چه زمان پایدار است. از این سنسورها می‌توان برای روشنایی نیز استفاده کرد. اتاق‌های کنفرانس را می‌توانیم بنا به تعداد افراد حاضر در اتاق، از نظر روشنایی در یک وضعیت بهتر قرار دهیم. در چنین وضعی دیگر تنها روشن و خاموش بودن چراغ‌ها مطرح نیست و میزان نور آن‌ها نیز تنظیم خواهد شد. همه‌ی این سنسورها به‌صورت همزمان نیز می‌توانند کار کنند. شرکت نگین الماس در ارائه خدماتی مانند طراحی داخلی، دکوراسیون منزل، سقف کشسان، آسمان مجازی و تعمیر پکیج می‌تواند کادر مجرب و آموزش دیده را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. شما می‌توانید با تماس از طریق 55422684 مشاوره‌ی رایگان دریافت کرده و اطلاعات جامعی را دریافت کنید.

جمع‌بندی

بنابراین دانستیم که چگونه باید به سوال هوشمندسازی ساختمان چیست پاسخ دهیم. ما در این مطلب سعی کردیم که هوشمندسازی منازل را به‌صورت کامل متوجه شویم. دانستیم که چرا باید هوشمندسازی منازل را در عصر کنونی در نظر گرفته و فارغ از مسائل امنیتی به آن نگاه کنیم. به یکسری از سنسورهای هوشمند اشاره کرده و دانستیم که دستگاه‌های مورد استفاده در هوشمندسازی منازل چگونه است. هوشمندسازی تنها به خانه‌ها خلاصه نمی‌شود و می‌توان در مراکز تجاری نیز چنین مواردی را در نظر داشت. هوشمندسازی منازل را می‌توان بنا به خواست صاحب خانه و در سطوح مختلف برقرار کرد. شرکت نگین الماس این خدمات را با آگاهی کامل از علم روز دنیا ارائه می‌کند. در ادامه می‌توانید بیشتر بخوانید:

سقف کشسان 

آسمان مجازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *