کمد دیواری اتاق خواب

همانطور که می دانید تخت و کمد دو جزء جدایی ناپذیر در طراحی اتاق خواب می باشند. مسلماً اکثر صاحب خانه ها از وجود چنین مزیتی در خانه خود خشنود هستند؛ زیرا به راحتی وسایل و اشیاء مورد نیاز خود را در آن جا داده و فضایی مرتب و سازمان یافته ایجاد می نمایند.

کمد دیواری انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به کمد دیواری ریلی اشاره کرد. کمد درب ریلی نمونه ای از انواع کمد دیواری مدرن شناخته می شود. همانطور که می دانید آپارتمان های امروزی متراژ کمی دارند و بسیار سریع بهم ریخته و نامرتب می شوند و تنها وجود کمد می تواند از ایجاد شلوغی در فضای آن ها جلوگیری نماید.

در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی راهکارهای بهینه سازی فضا در آپارتمان پرداخته شد، اما هم اکنون در این نوشته قصد داریم به یکی از کاربردی ترین و بهترین راه های استفاده از فضا که همان کمد دیواری است اشاره کنیم.

طراحان و سازندگان کمدهای دیواری ایده های متفاوتی برای ساخت این فاکتور مهم در خانه به کار می برند و توصیه های کاربردی ارائه می دهند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

هزینه طراحی و اجرای کمد دیواری اتاق خواب با طراحی ضعیف، بسیار نزدیک به یک کمد با طراحی عالی و خوب می‌باشد. طراحی و استفاده شما از فضا است که تفاوت را بین یک طراحی خوب و بد ایجاد می‌کند. اگر شما در ابتدای کار خود هستید، این راهنمایی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید بسازید، ذخیره کنید و چگونه از هر سانتی‌متر فضای موجود بهترین استفاده را بکنید.

کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری اتاق خواب

فقط چیزی که لازم دارید را بسازید.

قبل از این که شروع به طراحی کنید، تصمیم بگیرید که به چه اندازه کمد دیواری اتاق خواب نیاز دارید. این فکر که شما یک دیوار بزرگ و خالی در اتاق خواب‌تان ببینید و بدون توجه به اینکه محتوای آن چه خواهد بود، تصمیم بگیرید که کل آن را کمد دیواری بسازید، صرفاً یک وسوسه است. با درست کردن کمد خود بر اساس فضایی که نیاز دارید، گستردگی فضا را حتی در یک اتاق کوچک با تخت خواب‌های بزرگ، میز و غیره نیز می‌توانید حفظ کنید. هم‌چنین شما با این کار می‌توانید هزینه‌ای کمتر از نصف بودجه لازم را برای کمد کردن کل دیوار صرف کنید.

سقف کشسان

 

مرتب باشید.

اگر می‌خواهید از حداکثر فضای کمد دیواری اتاق خواب خود استفاده کنید، باید لباس‌هایی با اندازه مشابه را به صورت گروهی کنار هم قرار دهید (حتی یک سانتی‌متر هم فضای خالی را هدر ندهید).

اگر شما یک گروه از اقلام مشابه را داشته باشید – با میانگین حداقل 50 سانتی‌متر که کنار هم آویزان شده باشند- ارزش این را دارد که یک بخش جداگانه برای آن‌ها اختصاص دهید.

 

1 . ایده های کمد دیواری چوبی زیبا برای اتاق خواب

کمد دیواری چوبی از کف تا سقف که از کشو و قسمت های برای آویزان کردن لباسها و قسمت های تزئینی ساخته می شود و انباری سقفی مهمترین بخش یک کمد دیواری چوبی است .

ایده های کمد دیواری چوبی زیبا برای اتاق خواب

ایده های کمد دیواری چوبی زیبا برای اتاق خواب

2 . ایده های کمد دیواری زیبا برای اتاق خواب

کمد دیواری چوبی با قسمتهای مخصوص لباس در اتاق خواب در هر دو طرف تخت و با قرار دادن پرده های سفید و بلند می توانید تخت را پنهان کنید ، درقسمت بالای تخت اشیا تزئینی می توانید قرار بدهید .

 

3 . ایده های کمد دیواری چوبی با کشو برای اتاق خواب

این کمد دیواری باکس چوبی دو رنگ زیبا و مجلل است ، داری 4 در عمودی بزرگ و دو در عمودی نیمه و دو کشو بزرگ است که به راحتی به اتاق خواب شما نظم می دهد .

 

4 .ایده های طراحی کمد دیواری مخصوص لباس برای اتاق خواب شما

کمد دیواری چوبی باکس ست شده با رنگ تخت و در دو طرف تخت قرار دارند ، این کمد ها مخصوص آویزان کردن لباسهای شماست و همینطور که می بینید جز زیباترین قسمت دکوراسیون اتاق خواب شماست .

ایده های طراحی کمد دیواری مخصوص لباس برای اتاق خواب شما

ایده های طراحی کمد دیواری مخصوص لباس برای اتاق خواب شما

5 . کمد دیواری چوبی اتاق خواب شگفت انگیز برای الهام بخشیدن به شما

این کمد دیواری پرکاربردترین طرح موجود را در خود دارد و شما می توانید هر چیز را در این کمد جای دهید .

 

6 . کمد دیواری و طراحی کمد لباس برای اتاق خواب شما

این کمد بدون در و باز است ، شما به راحتی می توانید توانایی این طرح را در پوشش دادن وسایل را ببینید ، چندین طبقه برای لباس و حوله و وسایل شخصی شما .

 

7.طراحی داخل کمد دیواری

فضای داخل کمد دیواری یک مکعب مستطیل است و شما می توانید آن را به هر شکلی که بخواهید تقسیم بندی کنید. برای این کار ابتدا در نظر داشته باشید که چه فضاهایی برای قرار دادن وسایل و لباس های تان نیاز دارید. برای مثال اگر لباس های تان مجلسی است 

لازم است که حتما آن ها را بدون تا کردن و چروک شدن در کمد آویزان کنید، طراحی کمد دیواریتان با زمانی که بخواهید رخت خواب ها را در کمد دیواری اتاق خواب بگذارید، متفاوت خواهد بود. پس اولین قدم در طراحی داخل کمد دیواری، بررسی کاربری آن است.

در طراحی های قدیمی در تمام قسمت های کمد دیواری اتاق خواب از میله رگال برای آویزان کردن لباس ها استفاده می شد. اشکال این نوع طراحی در آن بود که شما مجبور بودید بقیه وسایل تان را بر روی هم سوار کنید و در کمد بگذارید. به این ترتیب با باز کردن درب کمد با یک فضای به هم ریخته و شلوغ و نا مرتبب مواجه می شدید که شاید پیدا کردن بعضی از وسایل تان هم برای تان سخت بود.

یک طراحی خوب برای کمد لباس شامل قسمتی برای آویزان کردن لباس ها، کشوهایی برای قرار دادن وسایل و لباس ها درون آنها، بخش هایی برای گذاشتن کفش ها و طبقه هایی برای قرار دادن وسایل دیگر است.

طراحی داخل کمد دیواری

طراحی داخل کمد دیواری

طبقه بندی داخل کمد لباس

در یک کمد دیواری اتاق خواب می توان تقسیم بندی را به گونه ای انجام داد که تمام وسایل به راحتی در کنار هم قرار گیرند.

در ابتدای کار می توانید قسمت پایین کمد دیواری را از زمین تا ارتفاع مشخصی کشو نصب کنید. بسته به عرض کمد دیواری ایجاد چند کشو به شما کمک می کند تا لباس های دم دستی و باقی وسایل تان را در کشوها قرار دهید. در ادامه و در قسمت بالایی، کار تقسیم بندی فضا را از یک سمت شروع کنید.

می توانید اولین بخش را به قسمت لباس های مجلسی خود اختصاص دهید. عرض فضایی که برای این کار لازم دارید را با کمک متر و مداد علامت زده و یک تخت ام دی اف با ارتفاع مناسب را در محل علامت گذاری شده قرار دهید. برای آویزان کردن لباس نیاز به میله فلزی هم خواهید داشت.

با فاصله ای مشخص یک تخته ام دی اف دیگر را در کمد قرار دهید و فضای ایجاد شده را دو یا سه طبقه کنید. بر روی طبقه ها می توانید بعضی از وسایل را قرار دهید. قسمت باقی مانده را با ام دی اف به دو طبقه تقسیم کنید. در طبقه بالایی میله ای برای آویزان کردن لباس های مردانه قرار دهید و در قسمت پایینی کفش ها و کیف های تان را بگذارید.

 

به این ترتیب شما کمد دیواری کوچک تان را به گونه ای تقسیم بندی کرده اید که همه وسایل تان با نظم و ترتیبی مناسب در آن قرار می گیرند. اگر کمد دیواری تان بزرگ تر بود که چه بهتر! به همین ترتیب می توانید فضاهای بزرگ تر و باز تری برای وسایل و لباس های خود ایجاد نمایید. همچنین می توانید قسمت هایی را برای قرار دادن رخت خواب های اضافی در نظر بگیرید.

 

کمد دیواری اتاق خواب با کشوهای مخفی

می توانید در هنگام سفارش کمد دیواری اتاق خواب از سازنده بخواهید کشو هایی هم برای شما تعبیه کند و اگر شما فرزند کوچکی در منزل دارید می توانید کمد را طوری سفارش دهید که این کشو ها درون کمد قرار بگیرد تا فرزندتاننتواند به راحتی کشوهای لباس را باز کند.

کمد دیواری اتاق خواب با کشوهای مخفی

کمد دیواری اتاق خواب با درب هایی از جنس های گلاس و براق

در انتخاب درب کمد دیواری اتاق خواب دست شما برای انتخاب باز است و می توانید از جنس های گلس استفاده کنید که نسبت به چوب و ام دی افقابلیت شستشوی بیشتری دارند.

 

ترکیب کمد دیواری اتاق خواب با پرده های بامبو

اگر در کنار کمد دیواری پنجره ای قرار دارد می توانید برای پنجره از پرده های بامبو استفاده کنید.

 

ترکیب کمد دیواری اتاق خواب با میز آرایش

اگر فضای تان محدود ایت و جایی برای قرار دادن میز آرایش ندارید می توانید قسمتی از کمد دیواری را باز گذاشته و درون آن آینه ای کار کرده و از آن به عنوان میز آرایش تان استفاده کنید.

 

کمدی دیواری اتاق خواب در فضاهای بزرگ

اگر فضای بیشتری دارید می توانید در دو سمت اتاق خواب کمد دیواری نصب کرده و از یک کمد برای لباس و از کمد دیگر برای کفش های تان استفاده کنید.

ترکیب کمد دیواری اتاق خواب با میز آرایش

ترکیب کمد دیواری اتاق خواب با میز آرایش

نصب آینه قدی برای پرو لباس روی کمد دیواری اتاق خواب

می توانید روی یکی از درب های کمد دیواری آینه ای قدی نصب کرده و برای پرو لباس های تان از آن استفاده کنید.

 

نورپردازی روی کمد دیواری اتاق خواب برای بزرگتر نشان دادن فضا

اگر اتاق خواب تان کوچک است و کمد دیواری ای که درون اتاق تان نصب شده است فضای اتاق تان را تنگ کرده می توانید در قسمت بالای کمد دیواری اتاق خواب از نورپردازی استفاده کنید. برای این کار کافی است از نوارهای نوری در قسمت بالای کمد دیواری استفاده کنید. ایجاد نور باعث می شود فضای کوچک اتاق خواب تان بزرگتر به نظر برسد.

 

کمد دیواری ریلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *